فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح‌های پلیس پایتخت در راستای ارتقای امنیت خبر داد و گفت: پلیس تهران بزرگ با بهره‌گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود به صورت منظم و مداوم طرح و برنامه‌هایی در راستای مبارزه با مواد مخدر، مبارزه و کاهش سرقت Stealing و دیگر جرایم دنبال و اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: برخورد با باندهای بزرگ، سرشبکه‌ها و همچنین برخورد با خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان مواد مخدر Drugs و جمع‌آوری معتادان متجاهر از اقدامات جدی پلیس پایتخت است.

سردار رحیمی ادامه داد: برخورد با ناهنجاری‌ها جزو وظایف و مأموریت‌های اصلی پلیس است. پلیس مسئول برقراری نظم و امنیت جمهوری اسلامی است و اگر بخواهیم در مأموریت خود موفق باشیم باید برای این کار برنامه داشته باشیم، به همین منظور از زمان تصدی در پلیس تهران دو مأموریت را دنبال می‌کنیم؛ اول برخورد قاطع با ناهنجاری‌های اجتماعی است که در حال اجرای طرح‌های بسیاری هستیم. تلاش ما این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. بخش دیگر جامعه‌محوری و مردم‌مداری است که از اولویت‌های پلیس است.

در تمام زمینه‌ها فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس تهران با اشاره به آخرین عملیات پلیس در مناطق شوش، هرندی و مولوی در راستای مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اقدامات پلیس در مناطقی که حضور معتادان متجاهر، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر پررنگ است به جد دنبال می‌شود و برنامه‌های خود را که در این مناطق متأسفانه سال‌هاست دچار معضل هستند، دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص کسانی که به دنبال ایجاد برخی ناامنی‌ها در تهران بزرگ هستند، افزود: طی هفته‌های اخیر شاهد تحرکات برخی از هنجارشکنان در پایتخت بودیم که خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی پلیس تمامی این افراد دستگیر شدند و باید بگویم پلیس اجازه جولان به کسانی که درصدد ایجاد ناامنی هستند، نخواهد داد. سردار رحیمی ادامه داد: طرح‌های ما در خصوص افزایش امنیت پایتخت با قوت دنبال می‌شود و در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت کلانتری‌ها به شدت رو به افزایش است، در واقع کلانتری‌ها در راستای مبارزه با جرایم از حالت تدافعی و پدافندی، رویکرد آفندی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی و جامعه‌محوری پلیس خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف و متناسب با مأموریت‌های پلیس نیز آموزش‌های مختلفی را برای آسیب‌دیدگان جامعه دنبال می‌کنیم. در واقع رویکرد ایجابی و آموزش‌محوری متناسب با مأموریت‌های ناجا، یکی از اولویت‌هاست. سارقان، مجرمان، هنجارشکنان و قاچاقچیان بدانند و مطمئن باشند که تهران دیگر جای امنی برای فعالیت آنها نیست.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: تمام تلاش و ظرفیت‌مان را در راستای خدمت به مردم محترم تهران به کار می‌گیریم و برخورد محترمانه، خدمتگزارانه و دوستانه را به مردم پایتخت و دیگر هموطنان وظیفه می‌دانیم.

وی در پایان گفت: به لطف خداوند و طبق برآوردهای اجتماعی، براساس نظر مردم و انعکاس این نظرات در نظرسنجی‌ها، باید بگویم امنیت قابل قبولی در تهران حاکم است، اما مهم‌تر از آن شاهد احساس امنیت مطلوبی در تهران هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 322753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟