افزایش 293 درصدی کشفیات موادمخدر در بوشهر

به گزارش رکنا، سردار خلیل واعظی، رئیس پلیس استان بوشهر در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص ضرورت وجود و احساس امنیت در جامعه گفت: ما به عنوان نیروی انتظامی وظیفه ایجاد امنیت را بر عهده داریم و شما به عنوان اصحاب رسانه می توانید در ایجاد احساس امنیت نقش ویژه ای داشته باشید و این ایجاد و حفظ امنیت توسط پلیس Police وقتی ارزش پیدا می کند که امنیت در بطن جامعه احساس بشود.
واعظی با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان بوشهر گفت: حضور در نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، حضور مسئولان ناجا در رسانه ها، تجلیل از پلیس افتخاری از جمله این برنامه‌ها است.
واعظی خاطرنشان کرد: همایش طلایه ‌داران ترافیک، برگزاری برنامه‌های آموزش همگانی، نشست با قضات، برگزاری مانور موتورسیکلت‌سواران قانونمند، طرح مردم‌یاری، همایش پلیس و اصناف و برگزاری مراسم غبارروبی قبور شهدا و تجلیل از حافظان قرآن و دیدار با علما در هفته نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: طی 6 ماه نخست امسال در بحث سرقت‌ها سرقت Stealing بانک افزایش کمی نسبت به سال قبل داشتیم ولی در یک عملیات بسیار خوب سارقانی که سه سرقت مسلحانه داشتند، دستگیر شدند.
رئیس پلیس استان بوشهر گفت: این افراد از اسفند ماه سال ۹۵ از یک طلافروشی در دلوار شروع کردند و سپس دو پست بانک را مورد سرقت قرار دادند و با اقدامات فنی و عملیاتی و اطلاعاتی هویت این افراد مشخص و در یک عملیات دو نفر از آن ها دستگیر و یکی دیگر از همدستان آن ها نیز چند روز پیش دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی گفت: در جمع کل سرقت‌ها نسبت به سال قبل کاهش داشته، سرقت به عنف با درصد بسیار خوبی کاهش یافته است و راهزنی و گروگانگیری امنیتی نداشتیم.
واعظی با بیان اینکه در زمینه جرایم فضای مجازی درصد کشف نسبت به وقوع ۹۶ درصد بوده است، اضافه کرد: امسال پنج تن مواد مخدر Drugs در استان کشف شده است که نسبت به سال قبل 293 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.
رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه در موضوع قتل Murder نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی هستیم، اضافه کرد: افزایش ۲۹۳ درصدی در زمینه کشفیات مواد مخدر در استان را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: در بحث راهنمایی و رانندگی وضعیت بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم و کاهش ۲۵ درصد فوت‌شدگان حوادث Accidents رانندگی را داشتیم.
واعظی از کاهش ۱۴ درصدی تیراندازی خبر داد و افزود: طی 6 ماه نخست امسال جرایم خشن و جنایی در استان بوشهر ۱۹ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در شهرستان بوشهر شاهد کاهش ۲۱ درصدی جرایم خشن هستیم و در کشفیات نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم و ۱۱۸ درصد کشفیات قتل داشتیم، سرقت به عنف ۱۱۳ درصد کشفیات داشتیم.
وی استان بوشهر ادامه داد: در زمینه سرقت‌ها کاهش ۴ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم. ۹۴ درصد سرقت‌ها در سال جاری کشف شده است.
وی اضافه کرد: در تصادفات درون شهری ۱۳ درصد کاهش داشتیم و در تصادفات برون شهری ۱۹ درصد کاهش و در تعداد کشته‌های درون شهری ۲۷ درصد و برون شهری ۲۴ درصد کاهش داشتیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟