فروپاشی باند جاعلان چک های سفید امضا

به گزارش رکنا، سردار کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای شهرستان ملارد به شکایت آقای «فتح الله سعیدی عیشی» مبنی بر جعل وکلاهبرداری به دادسرای کرج، پرونده جهت بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

 فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در تحقیقات مقدماتی ماموران، شاکی به پلیس آگاهی دعوت و اظهار داشت که در سال ۹۲ مدارکش مفقودشده و فقدان آن ها را به مراجع مربوطه اعلام کرده است، اما به تازگی متوجه شده است که با مشخصات وی تعداد زیادی دسته چک از بانک های متعدد توسط افراد جاعل با مشخصات او و عکس جاعلان صادر شده است.

وی بیان کرد: به گفته شاکی، بدون این که درحساب ها ریالی موجودی وجود داشته باشد چک های زیادی دست افراد بازاری در حال گردش است و زمانی که سر رسید چک ها فرا می رسد، با توجه به خالی بودن حساب ها، چک ها برگشت خورده که منجر به شکایت های متعددی از شاکی پرونده به مراجع قضایی شده است که تحت رسیدگی می باشد.

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: به لحاظ اهمیت موضوع واحتمال باندی بودن جرم واخلال در نظام پولی کشور ، پرونده حهت رسیدگی ویژه تحویل اداره عملیات پلیس آگاهی شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در ابتدا دو تیم اطلاعاتی و عملیاتی با به کار گیری تمامی امکانات وسیستم های اطلاعاتی جهت بررسی ادعای شاکی، وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از استعلام از مراجع قضایی در خصوص مفقود شدن مدارک شاکی و احراز صحت وسقم اظهارات شاکی، از بانک هایی که با نام «فتح الله سعیدی عیشی» توسط جاعل دسته چک دریافت شده بود استعلام صورت گرفت که مشخص شد از اکثر بانک های شهرستان کرج دسته چک با این نام دریافت شده است که به خاطر نداشتن موجودی کافی ۳۰۰ فقره چک به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تا کنون، برگشت خورده است.

کامرانی صالح  گفت: از آن جاییکه فرد جاعل وافتتاح کننده حساب در مدارک ارائه شده به بانک ها از مدارک جعلی استفاده کرده بودوهیچ گونه ردی از خود به جای نگذاشته بود، شناسایی جاعل را با مشکل مواجه می کرد که با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده ماموران، رد فرد سابقه داری به نام (ع –ت )در چک ها به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: با بررسی سیستم اطلاعات افراد، مشخصات متهم وعکس وی باعکس روی مدارک شاکی مطابقت داده شد و با انجام اقدامات گسترده فنی واطلاعاتی در نهایت آدرس متهم در اندیشه شناسایی شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر ودر بازرسی از منزل وی تعداد ۳۵ فقره چک سفید امضاء کشف وبه همراه متهم به پلیس آگاهی منتقل شدند تصریح کرد: متهم در بازجویی ماموران از وجود هرگونه کلاهبرداری اظهار بی اطلاعی کرد اما با توجه به اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود وبه جرم خود مبنی بر جعل شناسنامه شاکی و سپس چسپاندن عکس خود ودریافت کارت ملی وافتتاح حساب با مدارک جعلی و گرفتن دسته چک های متعدد از بانک های مختلف شهرستان کرج اعتراف کرد.

کامرانی صالح تشریح کرد: بنا به اعترافات متهم، چک ها  را به صورت سفید امضاء به دو نفر که با وی همکاری داشتند تحویل داده و آنها نیز چک ها را به مبلغ ۱۵۰تا ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان فروخته اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با راهنمایی متهم دستگیر شده، مخفیگاه متهمان در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و پس از دریافت نیابت قضایی، نامبردگان در دو عملیات جداگانه دستگیر ودرتحقیقات اولیه منکر خرید چک جعلی شدند ، ولی در مواجهه با متهم اصلی وفروشنده چک های جعلی به ناچار لب به اعتراف گشودند و اقرار کردند که از سال ۹۲ با متهم آشنا شده و حدودا ۶۰ فقره چک سفید امضاء از وی خریداری ودر بازار خرج کرده اند.

وی افزود: با توجه به فروش چک های سفید امضاء در بازار و نداشتن هیچ آدرس ومشخصات قبلی از افرادی که از بابت این چک ها متضرر شده اند قاضی دستور چاپ خبر را از طریق رسانه های جمعی صادر کرده است تا افراد مالباخته که چک هایی با عنوان «فتح الله سعیدی عیشی» در دست دارند جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و همچنین سایر افراد کلاهبردار نیز شناسایی و دستگیر شوند.

کامانی صالح گفت: تا کنون ۳۲ نفر از کسانی که از بابت برگشت چک ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال متضرر شده اند شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

گفتنی است، هر سه متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آن جا روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

دستگیری پسر بچه عربستانی به خاطر چت تصویری با مدل آمریکایی + عکس

قتل ماساژور جوان در خانه مجردی اش / این حادثه در شرق تهران رخ داد+ عکس

امیر ماهان 3 ساله گمشده است / اگر این کودک را دیده اید با پلیس نور تماس بگیرید + عکس

فیلم لحظه ترور یک قاضی

وقتی فهمیدم آرزو با پسرها قمار بازی می کند دنیا روی سرم خراب شد / پایان زشت 3 سال زندگی در خانه مجردی هومن

 

نمایی دیدنی از حضور بازیگر معروف زن و همسر مشهورش در کنسرت فرزاد فرزین +عکس

عکس سلفی بازیگر معروف زن ایرانی با یک کانگورو در خارج از کشور! +عکس

عکس چهره تکیده بازیگر معروف ایرانی زیر گریم خاص! +عکس

کدخبر: 227477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟