آخرین جزییات از حلق آویز شدن اعضای یک خانواده در نجف آباد / افزایش 50 درصدی  قتل در اصفهان

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه ما در منطقه حساسی قرار داریم ولی رغم همه چالش‌ها و تا امنی‌ها در کشور شاهد شرایط امنیتی بسیار مطلوبی هستیم، اضافه کرد: در زمینه اقتصادی نیز اخبار خوبی در خصوص برجام شنیده می‌شود و امیدواریم با روند مناسب شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه کنترل جرایم در استان اصفهان در چهار ماه امسال عملکرد خوبی را داشتیم، افزود: در این بازه زمانی در حوزه پلیس آگاهی در زمینه برخورد با باندهای سرقت ۱.۵ درصد افزایش و در دستگیری سارقان ۲.۷ درصد رشد داشته‌ایم.

آخرین وضعیت پرونده به دار آویخته شدن اعضای خانواده در نجف آباد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده به دار آویخته شدن پنج عضو خانواده در نجف آباد گفت: خانواده معظم شهیدی بودند همسر و سه فرزند خانواده جان خود را از دست دادند.

وی گفت: این حادثه قتل نبود، اشکالاتی که در اعتقادات این افراد ایجاد شده بود نسبت به این امر اقدام کردند.

سرقت‌های خرد در اصفهان افزایش یافت

وی با بیان اینکه ۳.۷ درصد افزایش سرقت‌های خرد در استان در چهار ماه امسال را داشته‌ایم، ابراز داشت: در این زمینه همه دستگاه‌های مسئول باید توجه داشته باشند، در این زمینه شرکت مخابرات، برق و … باید در دفاع از بیت‌المال بیشتر دقت داشته باشند، در این زمینه هنوز نتوانسته‌ایم روند هدفمندی برای برگزاری جلسات پیشگیرانه داشته باشیم و از این رو دستگاه‌ها در این زمینه اطلاعی از وظایف خود ندارند.

سردار میرحیدری تصریح کرد: استانداری باید در این راستا جلسه هماهنگی را برگزار کند و خلأ را برطرف کند.

وی با بیان اینکه چهارباند اصلی در زمینه سرقت‌ها در استان اصفهان دستگیر شده است، ادامه داد: ۵۱ درصد کشف وقوع سرقت‌های مسلحانه را نیز داشتیم که عملکرد موفقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه جعل و کلاهبرداری شاهد ۱۶.۴ درصد کاهش جعل بوده‌ایم، اضافه کرد: در زمینه کلاهبرداری نیز شاهد ۸.۴ درصد افزایش بوده‌ایم.

وقوع قتل در اصفهان ۵۰ درصد افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصد وقوع قتل در استان اصفهان تصریح کرد: کشف به وقوع قتل ۳۱ درصد افزایش یافته است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه ۵۰ درصد قتل‌ها مربوط به نزاع بوده است، ابراز داشت: در این زمینه خانواده‌ها باید به سلامت روانی فرزندان توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ۲۶ درصد از قتل‌های استان خانوادگی و ۷ درصد مسائل اخلاقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تجاوز به عنف گفت: کشف به وقوع جرم نیز در این زمینه ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۷ سایت در چهار ماه امسال توسط پلیس فتای اصفهان رصد شده است، افزود: ۲۹ درصد کاهش جرم را داشته‌ایم.

سردار میرحیدری با بیان ۶ طرح عملیاتی در چهار ماه امسال در استان اصفهان اجرایی شده است، افزود: ۸۸۸ سایت غیرمجاز بوده است و برخورد شده است.

۳۹۴ سایت فروش سلاح در اصفهان شناسایی شد

وی گفت: ۳۹۴ سایت در زمینه خرید و فروش سلاح شناسایی شده است که با ۲۳۹ مورد برخورد و فیلتر شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۳۲۰ سایت فروش داروی غیرمجاز نیز گفت: با همه این سایت‌ها برخورد شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی از ۸۱۱ واحد صنفی اینترنتی در چهار ماه امسال گفت: ۳۶۱ مورد تخلف شناسایی شده که ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

سردار میرحیدری گفت: ۱۷۴ محتوای آموزشی برای پیشگیری از جرایم در حوزه پلیس فتا تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار نفر با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا در سال جاری انجام شده است، اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم از این سامانه بهره‌برداری بهتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در کشور همسایه به سمت تولید مواد مخدر صنعتی رفته‌اند و شاهد کاهش تولید مواد سنتی هستیم.

۱۱ تن و ۷۷۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان اصفهان کشف شد

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ تن و ۷۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان کشف کرده‌ایم، ادامه داد: ۱۸۷ خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ قبضه سلاح در ارتباط با مواد مخدر کشف شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه ۹ تن از مواد مخدر تریاک بوده است، گفت: حشیش و هروئین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص حوزه عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نیز ابراز داشت: در چهار ماه امسال دو هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال کشف کالای قاچاق داشته‌ایم، ۱۰ درصد افزایش کالاهای مکشوفه و ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بحث احتکار نیز پنج هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال ارزش اجناس کشف شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

تصادفات مرگبار درون شهری اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافته است

وی در خصوص عملکرد پلیس راهور نیز ابراز داشت: در بحث درون‌شهری ۲۰ درصد کاهش تلفات تصادفات درون شهری را داشتیم، در زمینه موتورسیکلت و عابران پیاده که اغلب افراد سالمند هستند شاهد افزایش تلفات هستیم که باید همه نهادها برای کاهش تلفات همکاری کنند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه تصادفات جرحی نیز شاهد کاهش دو درصدی هستیم، ادامه داد: که البته خسارت این تصادفات نیز با توجه قطع عضو و … آسیب زننده است.

مرگ ناشی از قمه زنی نداشتیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سال جاری فوتی ناشی از قمه زنی نداشتیم و پلیس در این زمینه ورودی نداشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری معتادان دچار چالش جدی هستیم، گفت: باید همه ورود کنند، وضعیت مناسب نیست، اگر به ما اجازه دهند معتادان را جمع آوری و در شهر خودشان پیاده کنیم تا این مشکل برطرف شود.

سردار میرحیدری گفت: معتادان می‌دانند مرکز ماده ۱۶ اصفهان فعال نیست و از این رو بیشتر به اصفهان می آیند.

دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سگ گردانی و بی حجابی همکاری ندارند

وی در خصوص مقابله با سگ گردانی نیز افزود: مردم از نظر بهداشتی نسبت به سگ گردانی شکایت دارند، اداره بهداشت و دامپزشکی در این زمینه مسئولیت دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دستگاه‌های مسئول علی رغم ابلاغ کتبی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

وی در خصوص عفاف و حجاب نیز اضافه کرد: درست است که دشمن کار می‌کند اما ما نیز کم کاری می‌کنیم، ۲۸ دستگاه مسئول است اما ورود نمی‌کنند، نیروی انتظامی آخرین دستگاه مسئول است اما ما را به عنوان اولین دستگاه مورد توجه دارند.

سردار میرحیدری گفت: ما با افرادی که به صورت سازمان یافته برای مقابله با حجاب و ایجاد فساد و فحشاء عمل می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: اقداماتی در استانداری انجام شده است اما بسیار کند است، ما خیلی عقب هستیم و باید بیشتر کار کنیم و به یک جلسه در هر ماه اکتفا نکنیم، باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود که جوانان برای تخلیه هیجانات استفاده کنند.

کدخبر: 815693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟