انهدام بزرگترین باند سرقت طلا در تهران / آنها خانوادگی در ایران دزدی می کردند + فیلم
حجم ویدیو: 68.09M | مدت زمان ویدیو: 00:03:56

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه « علی ولیپور گودرزی» گفت: با وقوع سرقت های سریالی از بانوان تهرانی در سطح شهر با یک شیوه و شگرد خاص، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهمان در پوشش خانوادگی اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با چرب زبانی مبنی بر اینکه از کشور عراق آمدند و قصد خرید طلا را دارند، از مالباختگان مشاوره دریافت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، سارقان پس از دریافت طلای مالباخته به صورت پنهانی اقدام به تعویض آن با طلای بدل کرده و پس از پیاده کردن مسافر از خودرو بلافاصله متواری می شدند.

شناسایی سارقان با بازبینی دوربین های مدار بسته

گودرزی تصریح کرد: بنابرحساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پلاک خودرو سارقان را شناسایی کردند؛کارآگاهان با رصد‌‌ اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی خانه این سارقان حرفه‌ای که اعضای یک خانواده هستند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی با مرجع قضائی راهی مخفیگاه سارقان حرفه‌ای شدند و در یک عملیات منسجم 3 مرد و3 زن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند، عنوان داشت: در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد، سارقان با این شیوه و شگرد خاص در اکثر استان‌های ایران اقدام به سرقت طلا بانوان کرده و تحت تعقیب بودند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان نهم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 815381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟