پاتک پلیس به 233 تبهکار حرفه ای در مشهد

به گزارش رکنا، شکایت‌های پی‌در‌پی شهروندان به جولان سارقان ، متهمان سابقه‌دار و معتادان متجاهر در نقاط مختلف به خصوص مناطق کم‌برخوردار شهری، منجر به صدور دستورات تخصصی از سوی سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده جدید انتظامی مشهد شد. بر این اساس مأموران انتظامی با شناسایی محله‌های مختلف شهر که محل تردد متهمان و مجرمان بدسابقه بود، یکی دیگر از طرح‌های همه‌جانبه محله‌محور به منظور برخورد با سارقان، خرده‌فروشان موادمخدر، مال‌خران اموال مسروقه و... را آغاز کردند. در این مأموریت که 48ساعت به طول انجامید مأموران توانستند 233سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کنند.

پرونده جست‌و‌جوی محله‌به‌محله مشهد برای شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان حرفه‌ای، در روزهای گذشته با هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و حضور پلیس‌های تخصصی در حالی آغاز شد که مأموران انتظامی از مدت‌ها قبل محل تردد این افراد را شناسایی کرده بودند.

همه‌‌چیز از صبح زود و پیش از بیدار شدن محله آغاز شد. به طوری که وقتی اهالی از خانه‌هایشان بیرون زدند، محله‌شان را در قرق مأموران دیدند. هر که از محله قصد عبور داشت، باید از مقابل چشمان مأمورانی می‌گذشت که برای یافتن مجرمان و تبهکاران حرفه‌ای به تمام تحرکات محلات مشکوک بودند.

هرچه عقربه‌های ساعت به سمت 12ظهر بیشتر میل پیدا می‌کرد، افراد بیشتری از سر خماری یا تنگنا پا به کوچه‌ای می‌گذاشتند که برخلاف همیشه آن روز برایشان ناامن شده بود. این افراد هنوز قدم از قدم برنداشته بودند که اسیر مردان قانون می‌شدند و با توجه به حکم مقام قضایی، برای بازجویی‌ به خودروهای از پیش تعیین شده منتقل می‌شدند.

سه‌رقمی شدن دستگیری‌ها در یک روز

عملیات هم‌زمان پلیس در چندین محله و منطقه شهری، ادامه داشت و هر لحظه به تعداد دستگیر‌شدگان افزوده می‌شد. تا جایی که در غروب روز اول تعداد متهمان سه‌رقمی شد. افرادی که بیشتر متهم به سرقت بودند.

در این میان گاهی شهروندان که با دیدن مردان قانون، امید در دلشان خانه کرده بود به پلیس مراجعه و آمار خرده‌فروشان موادمخدر که محله‌شان را تبدیل به پاتوق معتادان کرده بودند را لو می‌دادند. با این اطلاعات و اقدامات میدانی، مأموران تعدادی خرده‌فروش موادمخدر را نیز دستگیر کردند.

انتقال معتادان به خانه همیشگی‌شان

جمع‌آوری معتادان متجاهر رها شده در محلات شهری دیگر مأموریتی بود که منجر به شناسایی تعدادی از این افراد شد. این افراد نیز به منظور انتقال به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری جمع‌آوری شدند. هر چند که با توجه به مشکلات بزرگ اقتصادی و خلأهای اجتماعی و عاطفی، بیشتر این افراد پس از پایان مدت بستری دوباره به جمع معتادان بی‌خانمان شهر افزوده می‌‌شوند و همان راه سابق را پیش می‌گیرند.

فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات بیشتر این پرونده به خبرنگار ما گفت: با اقدام مقتدارانه پلیس در مشهد این عملیات با نتایج رضایت‌بخشی همراه شد و تعداد زیادی از سارقان و دیگر متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: نتایج این طرح نشان داد مأموران ما تنها در 48ساعت 233متهم به سرقت را دستگیر کرده‌اند و در تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های انجام شده این افراد به 647فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

کشف 17وسیله نقلیه سرقتی

وی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب و تحقق آن همواره سرلوحه کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح 13 فروشنده موادمخدر و 68‌معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند.

نگهبان ادامه داد: پلیس همچنین توانست چهار دستگاه خودرو و 13‌دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در طرح امنیت محله‌محور کوتاه‌کردن دست فروشندگان موادمخدر از دامن شهر بود، موضوعی که رئیس پلیس مشهد با اشاره به آن بیان کرد که در این میان مأموران موفق به کشف 13‌کیلوگرم انواع موادمخدر آماده فروش به معتادان شدند.

نگهبان، با بیان اینکه مجرمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و مشخص شدن همه جرم‌هایی که انجام داده‌اند به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری همه توان عملیاتی و انتظامی خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت، موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند

کدخبر: 814282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟