بازداشت شکارچی دختر بچه های ملایر

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری سارقان زیور آلات کودکان در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد ساکی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت زیور آلات کودکان در شهرستان ملایر، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرارگرفت.

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد، سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید به محل‌های بازی کودکان مراجعه و با شناسایی دختران خردسال دارای زیورآلات، اقدام به سرقت از آنان کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران با اقدامات ویژه پلیسی، در کمتر از ۲۴ ساعت خودرو متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سرنشین خودرو را دستگیر کردند.

ساکی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه و در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به سرقت زیورآلات کودکان و ۹ فقره انواع سرقت دیگر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

او خطاب به شهروندان گفت: سارقان به اشکال مختلف درصدد کسب منافع مالی بوده و از هر فرصتی برای انجام سرقت بهره گیری می‌کنند و این در حالی است که عملا کودکان به طعمه‌های مناسب و راحتی برای سرقت مبدل شده اند؛ بنابراین می‌طلبد خانواده‌ها به منظور پیشگیری از اینگونه جرایم به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: از آویختن زیور آلات قیمتی به کودکان خودداری کنید و لوازم بازی گران قیمت کودکان را فقط در نقاط حفاظت شده و تحت نظارت خودتان به آن‌ها بدهید.

ساکی گفت: فقط در صورت نیاز، موبایل در اختیار کودکان قرار دهید و از دادن موبایل‌های گران قیمت به کودکان خودداری کنید، همچنین به کودکان بیاموزید که موبایل‌های خود را در معرض دید قرار ندهند.

او گفت: در کوچه، معابر عمومی، بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی مراقب فرزندان خود باشید؛ در مجالس جشن یا مراسم سوگواری، با اتکا به آشنا بودن حاضران، از نظارت بر کودکان غافل نشوید و در حال بازی در اماکن عمومی و بوستان ها، نظارت کامل بر آن‌ها داشته باشید.

کدخبر: 812316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟