هشدار / حذف پیامک های تراکنش های زیر 30 هزار تومان دزدها را وسوسه کرد !

گزارش رکنا، با توجه به حذف ارسال پیامک برخی بانک ها برای تراکنش های زیر 30 هزار تومان دیده شده است که راه سرقت برای برخی فروشندگان یا ارائه کنندگان خدمات باز شده است و به راحتی از مردم سوءاستفاده می کنند، خصوصا برای افرادی که متوجه نمی شوند و حساب های بانکی خود را بررسی نمی کنند.

در این رابطه یکی از کاربران رکنا به خبرنگار رکنا گفت: به یکی از جایگاه های غرب تهران برای سوختگیری مراجعه کردم و 30 لیتر بنزین آزاد زدم. مسئول جایگاه پس از کشیدن کارت و وارد کردن رمز مبلغ 90 هزار تومان از حسابم کسر کرد و در پایان عملیات کارت و رسید را به من تحویل داد.

پمپ بنزین

وی در ادامه افزود: پس از آنکه به خانه رسیدم و قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک داشتم، متوجه شدم به غیر از مبلغ 90 هزار تومان، مبلغ 29 هزار تومان 30 ثانیه بعد از حسابم کسر شده است. لذا به جایگاه برگشتم و به سرکارگر اطلاع دادم. ایشان پس از آنکه صورتحساب را در همراه بانک من دید و دستگاه جایگاه را بررسی کرد، پذیرفت که 29 هزار تومان اضافه کسر شده است.

این کاربر در ادامه گفت: پس از آن مسئول جایگاه مبلغ 29 هزار تومان به من برگرداند و عذرخواهی کرد و گفت از سوی کارگر جایگاه برداشت غیر قانونی از کارت شده و بررسی خواهیم کرد. من این موضوع را به پلیس فتا اطلاع دادم اما می خواستم از طریق یک رسانه اطلاع رسانی کنم که مردم هوشیار و مراقب باشند.

مسئولین ذیربط پاسخگو باشند و بررسی کنند که چرا باید اطلاعات و مشخصات کارت بانکی افراد در دستگاه های موجود جایگاه ها بماند که فردی خلافکار بتواند به صورت غیر قانونی مبلغی را اضافه برداشت کند. با علم بر این که کدام بانک ها پیامک های زیر 30 هزار تومان را ارسال نمی کنند. مسئولین پاسخگو باشند که چرا راههایی برای سوءاستفاده و دزدی برای برخی فروشندگان و ارائه کنندگان خدمات باز گذاشته اند؟

کدخبر: 810943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟