بازداشت عامل آتش سوزی عمدی تالاب  بندر انزلی / انگیزه چه بود؟

به گزارش رکنا، محمد پور خوش سعادت سرپرست فرمانداری بندرانزلی امروز  در رشت از مهار حریق در منطقه تالاب بندرانزلی خبر داد و اظهار کرد: با همت و مشارکت همه‌جانبه عوامل امدادی ازجمله آتش‌نشانی کپورچال، بندر و گروه‌های مردمی و بسیجی، حریق تالاب مهار شده است.

وی با اشاره به وسعت آتش‌سوزی در تالاب بندرانزلی، گفت: طبق برآورد هوایی صورت گرفته بین ۱۰ تا ۱۲ هکتار از بستر تالاب بندرانزلی که عمدتاً نیزار بوده طعمه حریق شده است.

آتش

سرپرست فرمانداری بندرانزلی با اشاره به‌احتمال عمدی بودن حریق در تالاب بندرانزلی، افزود: یک نفر مظنون در ارتباط با آتش‌سوزی اخیر تالاب بندرانزلی که منافعی هم در این موضوع داشته دیشب بازداشت‌شده و پرونده قضایی وی در حال بررسی است.

برخورد قضایی با متجاوزین  و متصرفین  حوزه تالاب

پورخوش سعادت با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و متولیان این حوزه هیچ تعارفی با عوامل و متصرفان تالاب نخواهند داشت، گفت: یقیناً با متجاوزین و متصرفین حوزه تالاب برخورد قضایی جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه حریق صورت گرفته در بستر تالاب بندرانزلی در محدوده منابع طبیعی و محیط‌زیست است، بیان کرد: پیشگیری از وقوع حریق لازم است اما نمی‌توان برای وسعت قابل‌توجه تالاب نیروی کافی جهت حفاظت و صیانت آن استخدام کرد.

آتش 2

سرپرست فرمانداری بندرانزلی با بیان اینکه وجود بالگرد اطفا حریق در منطقه لازم است، افزود: امکان درخواست بالگرد اطفای حریق با توجه به زمان و موقعیت خاص حاکم بر منطقه وجود نداشت و عوامل با ایجاد آتش‌بر و دیگر اقدامات حریق گسترده را مهار کردند.

پورخوش سعادت همچنین عدم دسترسی و باتلاقی بودن اراضی تالاب را از عمده دلایل تأخیر در اطفای تالاب انزلی دانست و گفت: در تلاشیم تا تجهیزات و امکانات به‌روز را در منطقه جهت بهره‌مندی در شرایطی خاص را در منطقه مستقر کنیم.

آتش 3

کدخبر: 806594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟