قاتل شهید رنجبر صبح امروز در ملاء عام اعدام شد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 7.16M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

شهید رنجبر

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، ئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: پس از وقوع قتل فجیع سرهنگ علی اکبر رنجبر و دستگیری قاتل ، رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت و رأی اولیه مبنی بر قصاص قاتل از شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه پس از صدور رأی نخستین با اعتراض وکیل متهم، رأی بدوی در دیوان عالی کشور نقض و  با تجویز مرجع عالی قضایی کشور ، رفع نقص در خصوص سلامت روانی و قوه تمیز متهم در کمیسیون پزشکی قانونی در دستور کار قرار گرفت؛گفت: اواخر اردیبهشت امسال پس از اجرای دستورات قضات دیوان عالی کشور در نهایت کمیسیون پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد؛ با انجام مصاحبه و معاینه روانشناختی از متهم، علائمی از اختلال عمده روانی در وی مشاهده نشد و طبق قرائن قاتل در زمان ارتکاب بزه دارای قوه تمیز و اراده بوده است.

وی تصریح کرد: پس از اظهار نظر کمیسیون پزشکی قانونی برای دومین بار متهم در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه و با نظر قضات شعبه مجدداً به قصاص نفس در ملاعام محکوم شد.

این مقام عالی قضایی استان با اشاره به اینکه رأی دوم دادگاه کیفری یک استان فارس توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور تأیید و ابرام شد گفت: روند استیذان از ریاست قوه قضاییه نیز انجام و مجوز اجرای حکم به دادگستری استان فارس ابلاغ شد که بلافاصله در دستور اجرا احکام کیفری شیراز قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان اظهار داشت با توجه به اصرار اولیای دم مرحوم رنجبر بر اجرای حکم قصاص و عدم تمایل آنان بر بخشش محکوم، با فراهم شدن مقدمات اجرا مجازات قصاص قاتل شهید رنجبر با حضور اولیای دم راس ساعت ۵:۴۰ صبح امروز در محل وقوع جنایت به اجرا درآمد.

شهید رنجبر مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی با سلاح سرد به شهادت رسید

چهاردهم بهمن ماه سال گذشته، شهید رنجبر مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی با سلاح سرد به شهادت رسید، پس از متواری شدن قاتل، تحقیقات به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل دستگیر شد.

پس از دستگیری متهم، رئیس دیوان عالی کشور خطاب به رئیس کل دادگستری استان فارس بر تسریع در رسیدگی و دادرسی فوق العاده تاکید کرد و در نهایت یک ماه پس از وقوع حادثه، جلسه محاکمه برگزار شد، پس از صدور رأی با تقاضای فرجام خواهی، پرونده برای اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد، این مرجع قضایی در نهایت با بررسی پرونده، رأی قصاص صادره از سوی شعبه دادگاه کیفری را نقض کرد و دستور به بررسی مجدد این پرونده را داد.

اواخر اردیبهشت ماه رسیدگی مجدد به پرونده مذکور در دستور کار قرار گرفت و در نهایت کمیسیون پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد؛ با انجام مصاحبه و معاینه روانشناختی از متهم، علائمی از اختلال عمده روانی در وی مشاهده نشد و طبق قرائن در زمان ارتکاب بزه دارای قوه تمیز و اراده بوده است.

کدخبر: 806373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟