بیش از 2500 گواهینامه رانندگی توقیف شد !

به گزارش رکنا، سردار سید کمال هادیان فر ضمن تبریک دهه ولایت، بیان کرد: خود را مکلف می‌دانیم که به صورت سه ماهه گزارش عملکرد پلیس راهور فراجا را خدمت هموطنان ارائه کنیم.

وی افزود: فعالیت پلیس راهور در حوزه ترافیک و تسهیل در ارائه خدمات، صدور گواهی نامه، نقل و انتقالات وسایل نقلیه، حوزه تصادفات و ...  انجام می‌شود.

سردار هادیان فر با اشاره به ابلاغ چند خدمت ویژه تحت عنوان عیدانه، تصریح کرد: ابلاغ شد تا افرادی که گواهینامه‌های جدید دریافت می‌کنند ظرف ۷۲ ساعت گواهینامه به درب منازل آن ها ارسال شود، همچنین موتورسوارانی که قادر به پرداخت جریمه ها نیستند در طرح تقسیط شرکت کنند و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: در طرح عیدانه تاکید شد تا در دهه کرامت خودروهایی که جریمه بالای ۳ میلیون تومان دارند برایشان تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانند جریمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طرفی خودروهایشان توقیف نشود به‌ویژه کسانی که با خانواده در سطح شهر در تردد هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: یکی از اهدافمان این است که در برنامه هفتم، ۵۰ درصد کاهش جانباختگان را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: بیش از ۵۱ میلیون انواع گواهینامه برای هموطنان صادر شده که ۸۹ درصد موارد موارد به خودروها هستند. متاسفانه تعدادی از موتورسواران گواهینامه ندارند و با توسعه الکترونیک و کاهش قیمت اخذ گواهینامه، انجام این مهم برای موتورسواران فراهم شود.

سردار هادیان فر ادامه داد: به دولت پیشنهاد دادیم تا فردی که گواهینامه دارد و آزمون آیین نامه داده است، دیگر برای دریافت گواهینامه های بعدی آزمون آیین نامه ندهد.

تعطیلات عید قربان و حجم سنگینی از سفر

وی افزود: اوج سفرهای ما زمانی است که یک روز یا دو روز در هفته به جز تعطیلات آخر هفته، تعطیل باشد. در تعطیلات عید قربان حجم سنگینی از سفرها به ویژه مازندران، گیلان و شهرهای زیارتی داشتیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در سه ماه امسال داشتیم که ۸۷ درصد سفرها مربوط به خودروهای سبک و ۱۳ درصد مربوط به خودروهای سنگین و متوسط سرعت ۸۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد سفرهای ما نسبت به سه ماهه سال قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: بیشترین سفرهای انجام شده در کشور به تهران، مازندران، گیلان، البرز، قم و اصفهان است.

سردار هادیان فر تصریح کرد: پیگیری و بررسی و رفع نواقص در نقاط حادثه خیز  در دستور کارمان قرار دارد که ۴۰ درصد تصادفات در این نقاط اتفاق می‌افتد، لذا دولت به ویژه وزارت راه باید اقدامات ویژه ای در این خصوص اتخاذ کند.

وی افزود: از خودروسازان برنامه اجرایی ارتقا کیفیت و ایمنی خودرو را مطالبه کردیم، به سازمان استاندارد ابلاغ کردیم تا با امضای طلایی مجوز تولید هیچ خودرویی صادر نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در خصوص مواضع خود در بحث ارتقا کیفیت خودروها و تولید خودرو ایمن ایستاده‌ایم.

وی افزود: در آینده نزدیک سامانه مدیریت یکپارچه الکترونیک پلیس راهور راه اندازی خواهد شد که مجموعه بسیار کاملی برای ارائه خدمات است که با همکاری بیمه مرکزی این سامانه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سردار هادیان فر اظهار کرد: ثبت تخلف پلاک های مکانیزه مخدوش در حال انجام است و با درصد زیادی از پلاک‌های مخدوش برخورد شده است و مخدوش کنندگان پلاک نیز مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد های قضایی با آن ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اعمال قانون توسط دست افزار، گفت: ۹۵ درصد از همکارانم از دست افزار سپهر استفاده می‌کنند و بلافاصله پس از ارتکاب تخلف برای متخلفان پیامک جریمه ارسال می شود.

اشاره رئیس پلیس راهور فراجا به شماره گذاری الکترونیک و اینترنتی

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به شماره گذاری الکترونیک و اینترنتی، بیان کرد: این اقدام در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور در حال انجام است و کمتر از ۱۰ دقیقه انجام این فرایند انجام می شود.

وی افزود: در بحث طراحی پلاک سوم نیز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف فرایند این اقدام در حال انجام است‌.

سردار هادیان فر گفت: اقدامات در بحث اربعین نیز در حال انجام است و پیش‌نیاز ها در حال بررسی هستند، لذا رفع نقاط حادثه خیز، تامین پارکینگ‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و مدیریت تردد زمینی در این رابطه از اهم اقداماتمان است.

وی افزود: در بحث حوزه فرهنگ و ترافیک، بالغ بر ۸۶ هزار بانو فرهنگ یار ترافیک تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ۱۲ میلیون نفر از افرادی که از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ رانندگی کردند و تخلفی نکردند، طبق قرعه کشی ۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت از پلیس راهور فراجا دریافت کردند.

وی افزود: ۴۲۹ هزار و ۷۱۹ گواهینامه جدید در ۳ ماهه امسال صادر شده است، در بحث صدور گواهینامه و کارت خودرو عقب ماندگی نداریم و اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است.

سردار هادیان فر گفت: ۲ هزار و ۵۲۴ فقره گواهی نامه توقیف، ۳۵ هزار و ۳۶۰ گواهینامه ضبط، ۸۰ هزار و ۸۳۵ گواهینامه نامه متخلفان نیز در آستانه ضبط هستند.

وی افزود: کسانی که به هر دلیلی به خارج از کشور سفر می‌کنند و نیازمند گواهینامه هستند، کشورهای مذکور از پلیس استعلاماتی مبنی سابقه بر نمره منفی های این افراد را دریافت می‌کنند

کدخبر: 802855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟