هشدار پلیسی/  رمز کارت تان را خودتان وارد کنید که حسابتان خالی نشود!

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان آنقی روز دوشنبه ۲۰ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در شهرستان ساوه، شهروندی با مراجعه به پلیس فتا،اعلام برداشت مبالغی از حسابش را داشت در حالیکه کارت بانکی اش را در اختیار شخص دیگری نگذاشته بود.

وی افزود: طی بررسی صورت گرفته از سوی کارشناسان، مشخص شد مبالغی از طریق دستگاه های پایانه ها از حساب پرداخت شده که این نشان از کپی برداری کارت داشت.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی اضافه کرد: یا پیگیری های صورت گرفته،یکی از افراد مرتبط با این موضوع در شهرستان ساوه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و تجهیزات زیادی نیز از وی کشف شد.دونفر از این گروه متواری بودند که در نهایت با هماهنگی صورت گرفته دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

کشف مقادیر زیادی از سیم کارت

آنقی با اشاره به اینکه مقادیر زیادی سیم کارت جعلی به نام سایر افراد و تعداد کارت های بانکی کپی شده از این افراد کشف شد گفت: شگرد این افراد به این شکل بوده که یک دستگاه کارتخوان به عنوان فروشنده دوره گرد داشته اند و با استقرار در قسمتی از شهرستان از کارت افراد به بهانه خرید مراجعه شواستفاده کرده و به بهانه خرابی دستگاه دور از چشم صاحب کارت کپی برداری میکردند.

وی ادامه داد: در اینجا توصیه ما به مردم این است که به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار غیر قرار ندهند و اگر قرار است خریدی از افراد دوره گرد داشته باشند، حتما در مقابل چشم خودشان کارت بکشند و حتی الامکان رمز کارت را خودشان وارد کنند.

آنقی افزود: خوشبختانه این ۳ نفر دستگیر شدند و پرونده انها در دست اقدام قرار دارند، تا کنون بیش از ۷ میلیارد ریال میالغی بوده که اینها از حساب سایر افراد سرقت کرده اند و ذر تلاش شناسایی مالباختگان هستیم.

کدخبر: 802453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟