استرداد دزدان بانک ملی در دستور کار دادسرا

به گزارش رکنا، سرقتی که در جریان آن، دزدان به شیوه‌ای حرفه‌ای، به بیش از ۱۶۰صندوق امانات بانک دستبرد زده و بیش از ۹۰کیلو طلا ، مقدار زیادی ارز و سکه بهار آزادی را سرقت کردند. سارقان با اقدام سریع پلیس خیلی زود شناسایی و دستگیر شدند اما با گذشت یک ماه، بحث بازگشت اموال به مالباختگان و استرداد دو متهم اصلی این سرقت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دو متهمی که برادر هستند و رازهای این سرقت را در سینه دارند. برای بررسی آخرین وضعیت این پرونده ، گفت‌و‌گوی کوتاهی با دادستان تهران انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 پرونده دستبرد به خزانه بانک ملی در چه مرحله‌ای‌است؟

پرونده در شعبه ویژه دادسرای سرقت مسلحانه در حال رسیدگی است و تعدادی از متهمان در ایران و ترکیه بازداشت شده‌اند. اظهارات مالباختگان درباره اموالی که در صندوق‌ها داشتند نیز ثبت شده است.

 پلیس اعلام کرده،  ۹۰ درصد اموال سرقتی بانک کشف شده، این اموال چه زمانی به مالباختگان تحویل می‌شود؟

اموال سرقت‌شده کدگذاری شده، در خزانه بانک هستند و پرونده در حال رسیدگی است. باید منتظر بود تا تحقیقات در این زمینه کامل شود و نمی‌توان زمان دقیقی برای بازگرداندن اموال اعلام کرد.

 دو متهم اصلی که در ترکیه هستند، چه زمانی به ایران استرداد می‌شوند؟

 این دو متهم بعد از سرقت به ترکیه فرار کرده بودند که با پیگیری‌های سریع، در این کشور دستگیر شدند. استرداد آنها به ایران صددرصد کار اصلی ما‌ست که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 تا زمانی که آنها استرداد نشوند درباره پرونده تصمیم‌گیری نمی‌شود؟

اقدامات برای استرداد آنها ادامه دارد و اگر به ایران بازنگردند، درنهایت درباره پرونده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

کدخبر: 799847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟