تجمع مالباختگان سرقت بزرگ از بانک ملی دانشگاه / پول و طلاهایمان را نمی دهند! + عکس

به گزارش رکنا، صبح دوشنبه حدود 160 نفر از کسانی که اموال‌شان در سرقت صندوق امانات بانک دزدیده شده بود مقابل شعبه بانک ملی دانشگاه تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مدیران بانک شدند.

یکی از مالباختگان گفت: با وجود اینکه از روز سیزدهم خرداد اموال قیمتی و به عبارتی کل دارایی‌های ما سرقت شده اما هنوز مدیران بانک پاسخ درستی به درخواست ما مبنی بر پس دادن اموال نداده اند و مدام اعلام می‌کنند موضوع از سوی مراجع قضایی در حال رسیدگی است. طبق قانون صندوق امانات در کل جهان، بانک تنها یک کلید به همراه صندوق به ما داده و هیچ اطلاعاتی از اموال ما ندارد و این موضوع یکی از مشکلات ما است.

یکی دیگر از مالباختگان گفت: حدود ۱۰ روز قبل از وقوع حادثه مقدار قابل توجهی از طلا و جواهرات را به بانک آوردم و از مدیران بانک سؤال کردم که این بانک متصل به کلانتری و دارای نگهبان است که آنها هم عنوان کردند بانک به همه امکانات امنیتی مجهز است پس حالا مسئولان بانک باید حق و حقوق ما را پرداخت کنند.

یکی دیگر از معترضان گفت: به دلیل اینکه بانک در یک منطقه با امنیت بالا قرار داشته، بسیاری از مردم به بانک اعتماد کردند و مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات و ارز در این بانک نگهداری می‌کردند، اما مدیران بانک تنها اسناد و مدارک را به مالباختگان پرداخت کردند و خبری از اموال قیمتی از جمله طلا و جواهرات نیست و مدیران بانک می گویند با توجه به نداشتن اطلاعات باید به دادسرای قضایی مراجعه کنیم.

آنها در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواهان دستور رد اموال مسروقه در اسرع وقت توسط بازپرس پرونده شده و همچنین خواسته اند، با الزام مقامات بانک ملی مبنی بر پایبندی و اقدامی سریع به همه تعهدات خود نسبت به مالباختگان این بانک دولتی، بخشی از اعتماد نه تنها مالباختگان بلکه عموم افراد جامعه را به نظام بانکداری کشور برگردانند و دستور رسیدگی بی‌وقفه و در اسرع وقت به این پرونده که در نوع خود بی‌سابقه در تاریخ ایران بوده است، صادر شود.

منبع: ایران

کدخبر: 794730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟