کلاهبرداری میلیاردی با رسید ساز جعلی در کرمانشاه

به گزارش رکنا، سرهنگ علی عباسی کسانی  اظهارکرد: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتای کرمانشاه و طرح شکایت مبنی بر این که پس از درج آگهی با موضوعاتی مانند دستگاه موتوربرق، دستگاه بستنی‌ساز و کنسول بازی پلی‌استیشن در سایت های اینترنتی از آنها کلاهبرداری شده است ، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی اعلام کردند شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتمادشان با ارسال رسید بانکی و بیان این که مبلغ را از طریق پایا انتقال داده و طی چند ساعت آینده به‌ حساب شما واریز می‌شود، کالا را تحویل گرفته و با وجود گذشت زمان تاکنون هیچ مبلغی به ‌حساب شان واریز نشده است.

اپلیکیشن رسید ساز جعلی ترفند کلاهبردار

سرهنگ عباسی کسانی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به‌ عمل‌آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و به منظور دریافت کالا از تاکسی‌های آنلاین یا پیک استفاده می کرده است.

رئیس پلیس فتا ی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس، اعضای این باند که سه نفر بودند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با بیان این که اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از 18 نفر کرده‌ بودند، افزود: فروشندگان پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کنند و به یاد داشته باشند که پیامک واریز بانک را فعال کنند و درصورتی‌ که خدمات پیامکی ندارند، از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کنند.

کدخبر: 790507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟