دستبرد باند حرفه ای به بنزین خطوط لوله فرآورده‌های نفتی! / در قم فاش شد

سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی دامشهر قم در پی کسب خبری مبنی بر اینکه 2 نفر سارق با سوراخ کردن و تخریب خطوط لوله نفت و فرآورده های نفتی قصد قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار این مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اعزام به محل مورد نظر مشاهده کردند، این 2 نفر به صورت شبانه اقدام به سوراخ کردن و تخریب زیر ساخت های حیاتی خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی جهت برداشت غیر مجاز بنزین با نصب هات تپ (ایجاد سوراخ روی لوله اصلی و نصب اتصالات و شیر فلکه) کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس متهمان با همکاری مأموران حراست شرکت خطوط لوله مخابرات و نفت ایران دستگیر و آلات و ادوات کشف شده در محل شامل لوله 6 اینچ و اتصلات و شیرفلکه تعبیه شده روی آن، آچار شلاقی، دریچه فلزی به ابعاد 75*75  جهت مخفی کردن شیرفلکه و استخراج غیر مجاز کشف شد.

سردار میرفیضی افزود: متهمان طی تحقیقات اذعان داشتند در صورت موفق شدن در سرقت فرآورده های نفتی، قصد قاچاق و فروش آن به کشورهای همسایه را داشتند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در نهایت افراد مذکور به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

کدخبر: 786106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟