بازداشت 17 مرد خیال پرداز در پرند / آنها با رویاهایشان به زندان رفتند

به گزارش رکنا، سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم درباره جزئیات این پرونده گفت: «کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم با فعالیت‌های اطلاعاتی و کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی که در زمینه بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز فعالیت می‌کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی اعضای ۱۷ نفره این باند کلاهبرداری را شناسایی کردند. آنها پس از هماهنگی با مقام قضائی همگی متهمان را در ۲ واحد مسکونی در شهر پرند که محل فعالیت این افراد بود، دستگیر کردند.»

کشف جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات‌آموزشی و لوح‌فشرده از متهمان، از تشکیل پرونده و تحویل این افراد به مرجع قضائی خبر داد.

او با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، گفت: «فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ‌گونه وجهه قانونی‌ و شرعی ندارد. خوش‌باوری و عدم‌اطلاع افراد از جوانب‌ و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری افراد جوان و بی‌تجربه و وسوسه زود پولدارشدن از مهم‌ترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌هاست. یکی از راهکارهای پیشگیری از عضویت افراد در این شرکت‌های کلاهبرداری  اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی به افراد جامعه در خصوص چگونگی کلاهبرداری این شرکت‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است.»

کدخبر: 782611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟