انهدام 19 باند سرقت در کرج / رییس پلیس استان البرز خبر داد + عکس

به گزارش خبرنگار رکنا ،  سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس استان البرز گفت:در طرح دستگیری سارقان در استان البرز که با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی کرج به اجرا در آمد و 90 سارق حرفه ای دستگیر شد

وی افزود: در این طرح 19 باند که به صورت گروهی دست به انواع سرقت می زدند دستگیر شدند.

سردار "محمد قنبری" روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز گفت: مجرمان مرتبط با این جرایم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی بین وقوع تا کشف جرایم به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است ، تصریح کرد: به همین منظور از آخرین امکانات و تجهیزات در حوزه کشف جرم استفاده شده که در این بین یکی از اولویت های اساسی که به صورت جدی در حال پرداختن به آن هستیم مبارزه با جرایم خشن و علنی است که در انظار عمومی اتفاق می افتد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: این مجرمان بدانند که در مراکز آگاهی و انتظامی تمهیدات ویژه ای را برای مبارزه با آنها در صحنه جرم اندیشیده شده و فرصت ارتکاب جرم از آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت کشف جرایم نیز نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: دستگیری تمام مجرمان از جمله افراد فراری و تحت تعقیب در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در ادامه بیان داشت: همچنین یکی از اقدامات مهمی که در مجموعه پلیس آگاهی کشور آغاز کردیم رسیدگی به پرونده های رسوبی و معوقه کشور و یا پرونده هایی که کشف کامل نشده اند می باشد.

سردار "قنبری" ادامه داد: هدف این است که شاکیان به حقوق خود رسیده، مجرمان شناسایی و دستگیر و ما بتوانیم آنها را به چنگال عدالت برای اجرای مجازات بسپاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درصد کشف و وقوع جرایم توسط پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: در حوزه جرایم جنایی برای نخستین بار در کشور و حتی دنیا صاحب رکورد شده که بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در این ۲ ماه نخست سال جاری کشف گردیده است.

رئیس‎ ‎پلیس‎ ‎آگاهی‎  ‎فراجا‎ ‎افزود: بیش از ۷۰ درصد سرقت های صورت گرفته در سطح کشور نیز در همین مدت کشف و برای ۳۰ درصد باقیمانده نیز برنامه داریم و به آن خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به جرایم در حوزه سرقت های خرد اشاره کرد و گفت: در این حوزه توصیه ما این است که اقدامات بازدارنده از طریق متولیان دستگاه های مختلف صورت بگیرد، چرا که در رابطه سازمان های زیادی از جمله خود شهروندان دخیل هستند.

سردار "محمد قنبری" با بیان اینکه رقم قابل توجهی از آمار سرقت ها به سرقت های خرد و سایر سرقت ها که در خانه باغ ها، مکان های دور افتاده و شرکت ها صورت می گیرد، اختصاص دارد، تأکید کرد: این سرقت ها در مکان هایی که باید متولی و نگهبان داشته باشد اتفاق می افتد و بعضا با گذشت مدت زمان زیادی متوجه وقوع این سرقت ها شده که کشف آنها قدری با مشکل همراه است.

رییس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: این در حالی است گه اگر اقدامات بازدارنده و ایمنی بخش از طریق سازمان های متولی صورت بگیرد می توانیم در آینده نوید خوبی برای هموطنان خود داشته باشیم.

سردار قنبری در خصوص نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت های خرد به موضوع درمان آنها اشاره کرد و گفت: هر چه تعداد معتادان در جامعه کمتر باشد می تواند بر کاهش میزان سرقت های خرد تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امکانات به روزتری نسبت به گذشته از طریق فراجا برای مقابله با سارقان به کار گرفته شده و از این حیث از سارقان جلوتر هستیم، بیان داشت: این در حالی است که ارتکاب سرقت، بسترهای مختلفی دارد که باید این علل را به صورت ریشه ای پیدا کرده و به صورت کارشناسی در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

رییس‎ ‎پلیس‎ ‎آگاهی‎ ‎فراجا‎ در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان البرز اشاره و اظهار داشت: این استان جایگاه خوبی در حوزه مبارزه با جرایم داشته و فاصله بین کشف تا وقوع جرایم را تا مقدار قابل توجهی کاهش داده و جرایم مهم و تاثیر گذار را در کوتاه ترین زمان ممکن توانسته کشف و مجرمان آنها را به صورت کامل دستگیر نماید.

کدخبر: 781475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟