بازداشت 2 مرد شیاد که در کرج میلیارد شدند / پلیس فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "محمد نادربیگی" رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی فوت یکی از شهروندان در سال 1370، با توجه به اینکه شخص متوفی فاقد ورثه بوده اموال وی بصورت بلاصاحب رها شده بود که یک باند کلاهبرداری از این موضوع مطلع و دندان طمع برای اموال آن مرحوم تیز کردند.

وی افزود: با توجه به وجود یک قطعه زمین به متراژ بیش از 800 متر در هسته مرکزی شهر کرج به نام شخص متوفی، افراد سودجو با جعل مدارک انحصار وراثت در چندین مرحله در سال های 1388 و 1394 اقدام به تصاحب ملک مورد نظر کرده ولی به دلایلی از انتقال مال غیر در آن سال ها عقیم ماندند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: سر انجام در سال 1394 شخصی با مراجعه به دفتر اسناد رسمی و با استفاده از مدارک انحصار وراثت جعلی که با حیله و سندسازی موفق به أخذ آن شده بود، اقدام به انتقال وکالتی قطعه زمین موصوف به شخص دوم می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: شخص دوم که خود از جعلی بودن مدارک انحصار وراثت اطلاع داشت، پس از انتقال رسمی سند به نام خود، اقدام به طرح دعوی علیه فروشنده در مراجع قضائی نموده و با تهدید از پرداخت هرگونه وجهی به وی امتناع می ورزد و نهایتاً در سال 1397 با وکالت فروشی که در دست داشته اقدام به فروش ملک به شخص سوم به مبلغ 30 میلیارد ریال می کند.

سرهنگ "نادربیگی" گفت: شخص سوم پس از خرید ملک، اقدام به أخذ مجوزهای لازم جهت ساخت و ساز و سپس فروش حدود 20 واحد مسکونی از واحدهای ساخته شده به افراد دیگر می کند که با توجه به شکایت شکات، تحقیقات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در این رابطه آغاز شد و 2 کلاهبردار اصلی این پرونده دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهمان به جرم خود مبنی بر جعل سند انحصار وراثت، خاطر نشان ساخت: پس از تکمیل تحقیقات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و مسجل شدن بزه انتصابی ، ضمن أخذ دستور قضائی هر 2 متهم در این رابطه دستگیر و روانه زندان شدند.

 

کدخبر: 780792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟