بخشش 3 اعدامی در کرمانشاه

به گزارش رکنا،  توسلی زاده  بیان کرد: در ۳ پرونده جداگانه که قدیمی‌ترین آن مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده و نیز پرونده‌های مربوط به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در اثر اختلافات خانوادگی و نزاع دسته جمعی قتل اتفاق افتاد، پس از دستگیری متهمان و طی مراحل دادرسی در شعبه ۲ دادگاه کیفری شهرستان کرمانشاه در نهایت حکم قصاص صادر شد.

وی افزود: این پرونده‌ها پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه جهت انجام اقدامات سازشی به ستاد صبر استان ارجاع شدند و با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش)، این پرونده‌های قصاص منجر به رضایت بی قید و شرط شد.

ترویج گذشت  و ایثار

توسلی زاده بیان کرد: این اقدامات انسان دوستانه توسط اولیای دم علاوه بر عفو، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ پرونده با تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه به صلح و سازش ختم شد و در سال جاری نیز بیش از گذشته تلاش می‌شود به امر سازش اهتمام شود و ان شاءالله این امر خیر، فتح بابی شود که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف شاهد سازش در موارد بیشتری باشیم.

کدخبر: 774790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟