بزن بریم سرقت! / شعار باند بزرگ سرقت در مشهد !

به گزارش رکنا ، ماموران کلانتری آبکوه مشهد که در راستای مبارزه قاطعانه با سرقت های خرد در حوزه استحفاظی وارد عملیات های پلیسی شده بودند سرنشینان نقابدار یک دستگاه موتورسیکلت را در خیابان شهید ساجدی مشاهده کردند که در اطراف خودروهای پارک شده پرسه می زدند.

نیروهای گشت انتظامی که با دستورات ویژه سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) دامنه مبارزه با جرم را در ماه مبارک رمضان به کوچه پس کوچه های شهر کشانده بودند، دو جوان موتورسوار را زیر نظر گرفتند. در همین حال ناگهان سرنشین موتورسیکلت متوجه نیروهای انتظامی شد و بدین ترتیب موتورسواران نقابدار به سمت بزرگراه آسیایی گریختند. استعلام همزمان نیروهای گشت از مرکز فرماندهی پلیس نیز بیانگر آن بود که موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت است بنابراین ماموران به تعقیب موتورسواران پرداختند تا این که به خاطر سرعت زیاد و لغزندگی خیابان ها به دلیل بارش باران، کنترل موتورسیکلت از دست راکب آن خارج و واژگون شد. با دستگیری دو جوان نقابدار، عملیات تخصصی نیروهای انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) وارد مرحله جدیدی شد و ادامه تحقیقات را گروه ورزیده ای از افسران دایره تجسس برعهده گرفتند. با کشف چند دستگاه کامپیوتر خودرو از زیر پیراهن یکی از متهمان، مشخص شد که پلیس با یک باند حرفه ای دستبرد به قطعات خودرو روبه رو شده است.

از سوی دیگر بررسی ها درباره موتورسیکلت سرقتی نیز نشان داد که موتورسیکلت مذکور در تاریخ 1401.1.28 از داخل یک منزل مسکونی سرقت شده است. «حسن- ب» (سرنشین موتورسیکلت) در بازجویی های فنی به افسران دایره تجسس گفت: صبح امروز به  دنبال «حسن- ح» رفتم تا برای سرقت کامپیوتر بیرون برویم چرا که او به راحتی کامپیوتر خودروها را سرقت می کند.

 ابتدا در مسیر تردد و در منطقه خواجه ربیع کامپیوترهای دو خودروی پارک شده در حاشیه خیابان را ربودیم و سپس به سمت بولوار خیام حرکت کردیم که آن جا هم به یک خودروی سمند دستبرد زدیم و سومین کامپیوتر را به سرقت بردیم ولی هنگامی که وارد خیابان شهید ساجدی شدیم ناگهان خودمان را در محاصره نیروهای کلانتری آبکوه دیدیم.

این در حالی بود که اصلا تصور نمی کردیم در آن کوچه های خلوت پلیس حضور داشته باشد. «حسن- ح» (راکب موتورسیکلت) نیز گفت: من و همدستم بچه محل هستیم و با هم سرقت می کنیم.

 او سرقت موتورسیکلت را انکار کرد و افزود: دیشب (1401.1.27) شخصی به نام «ع» موتورسیکلت را به منزل ما آورد و قرار شد که صبح آن را ببرد ولی او روز بعد به  دنبال موتور نیامد و من هم که وسوسه شده بودم آن را برداشتم تا با دوستم برای سرقت  کامپیوتر بیرون برویم.

با وجود این من از سرقتی بودن موتورسیکلت اطلاعی نداشتم! و فقط کامپیوتر یک دستگاه سمند را به سرقت بردم که بعد هم دستگیر شدیم.

در این هنگام مالک موتورسیکلت که با تماس نیروهای انتظامی به کلانتری آبکوه آمده بود درباره سرقت موتورسیکلت گفت: حدود ساعت 2:30 بامداد بود که متوجه شدم موتورسیکلتم از داخل منزل در خیابان بهمن سرقت شده است. بلافاصله به کلانتری رفتم و ماجرای سرقت را گزارش دادم که خوشبختانه نیروهای کلانتری آبکوه موفق شدند موتورسیکلتم را کشف کنند.

در پی اعترافات متهمان و با توجه به اهمیت موضوع سرقت های کامپیوتر و نارضایتی شهروندان از افزایش سرقت های خرد در کشور، بلافاصله قاضی فرهمندنیا (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) با صدور دستورات قضایی به راهنمایی ماموران انتظامی پرداخت و از آنان خواست به ریشه یابی ماجرای سرقت بپردازند و افراد دیگر مرتبط با این باند را دستگیر کنند.

به دنبال دستورات قضایی، دامنه تحقیقات به مناطق دیگر شهر گسترش یافت و افسران دایره تجسس با شناسایی مال باختگان، رصدهای اطلاعاتی را ادامه دادند تا این که مالخر اصلی لوازم سرقتی نیز در حالی شناسایی شد که ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان در منطقه خواجه ربیع یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی دیگر را نیز کشف و ضبط کردند. بررسی ها نشان داد موتورسیکلت مذکور نیز از داخل یک منزل در خیابان امام رضا (ع) سرقت شده است، از سوی دیگر نیروهای انتظامی پس از برگزاری جلسات کارشناسی در اتاق فرمانده کلانتری آبکوه، به ریشه یابی این باند سرقت پرداختند و موفق شدند در یک عملیات ضربتی دیگر مالخر لوازم و قطعات سرقتی را در یکی از کوچه های منطقه خواجه ربیع شناسایی و دستگیر کنند.

 ماموران انتظامی با کشف سرنخ های جدید از سرقت های اعضای این باند تحقیقات بیشتر را در حالی آغاز کردند که «حسن- ب» (یکی از متهمان) گفت: صبح زود «حسن – ح» سوار بر موتورسیکلت به منزل ما آمد و گفت: «بزن بریم سرقت!» من هم با او همراه شدم که در بین راه از موتورسیکلت پیاده شد و با «لادادن کاپوت» کامپیوتر خودروها را سرقت کرد ولی من آن را درون لباسم پنهان کردم.

 وی درباره فروش لوازم سرقتی به مالخران هم گفت: از حدود سه ماه قبل با فروش یک دستگاه کامپیوتر با «محسن- ح» آشنا شدم ولی آن کامپیوتر را یکی از دوستانم به من داده بود.

تحقیقات گسترده نیروهای کلانتری آبکوه با راهنمایی های ویژه قاضی «فرهمند نیا» برای دستگیری دیگر عوامل این باند سرقت همچنان ادامه دارد.

سجادپور

کدخبر: 772847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟