فیلم لحظه آزادی 3 زندانی پس از 20 سال حبس / دادستان جنایی تهران سنگ تمام گذاشت
حجم ویدیو: 23.40M | مدت زمان ویدیو: 00:03:11

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، قرار است امروز در دادسرای جنایی تهران شاهد آزادی 3 زندانی باشیم.حال و هوای خانواده هایشان عجیب و غریب است. از صبح زود به دادسرای جنایی تهران آمده اند. با دسته های گل و لبخندی بر لب .

اما در میان شور امیدشان به آزادی عزیزشان از زندان می شود اضطراب را هم در میان چهره هایشان درک کرد. شاید باور اینکه عزیزشان بعد از تحمل بیش از 20 سال حبس به آغوش خانواده برمی گردد برایشان سخت است.

نیکوکاران و فعالان واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران،در دفتر دکتر شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران جمع هستند.بازیگر معروف شقایق فراهانی نیز در این جمع به عنوان یکی از خیرین حضور دارد.

خانواده متهمان برای آزادی عزیزشان از بند حبس لحظه شماری می کنند،در این میان اما یکی از متهمان خانواده ای ندارد.متهمی ناشنوا و بی هویت است که اسم خود را حتی نمی داند.

اینجا در دادسرای جنایی تهران، واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا خانواده و همدل او شده اند و قرار است بعد از آزادی جایی در جوار حرم مطهر امام رضا مشغول کار شود.

دکتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در توضیح اتفاق زیبای امروز در دادسرای جنایی تهران و آزادی 3 زندانی می گوید:«از مدتی قبل واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران در محل دادسرا آغاز به کار کردند و تحت عنوان صلح یاران و همچنین یاران نجات فعالیت می کنند.

امروز هم قرار است با تمهیدات انجام شده، سه متهم به قتل که هر سه آنها بیش از 20 سال حبس تحمل کرده اند آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان برگردند.

از زمانی که فعالیت خود را در این شغل آغاز کردیم ایجاد صلح و سازش بنا بر سفارش شرع و اخلاق در دستور کار ما بود و این موضوع در پرونده های قتل منجر به قصاص متهم حساسیت بالاتری دارد.»

شهریاری در ادامه افروزد:«شاید نیکوکارانی که قصد کمک به افراد را داشته باشند ترجیح بدهند کمک آنها صرف امور مربوط به زندانیان مهریه و امثال این ها شود و با خود بگویند چرا باید برای نجات یک قاتل قدم بردارند.اما باید این را بدانند که متهمان به قتل به اندازه دیگر زندانیان نیازمند به کمک نیاز دارند.آنها ممکن است در یک حادثه ناخواسته به خاطر کنترل نکردن خشم خود متهم به قتل شده باشند اما با طی ایام حبس در واقع متنبه شده و در اکثر موارد دیگر سمت جرم و جنایت برنمی گردند.»

شهریاری در آخر گفت:«سال گذشته حدود 50 زندانی  با همت واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به آغوش خانواده خود بازگشتند.بنا بر این از نیکوکاران، هنرمندان و ورزشکاران تقاضا داریم همانطور که رئیس محترم قوه قضائیه هم از خیرین دعوت به عمل آوردند؛ در امر خیر آزادسازی زندانیان یاری رسان واحد صلح و سازش باشند.»

آزادی 3 زندانی در شب قدر بعد از 21 سال حبس

دستبند که از دستشان باز می شود صدای صلوات و اشک شوق حاضران در جمع جاری می شود.یکی از متهمان می گوید تنها آرزویش این بود که  بار دیگر خانواده اش را ببیند و در تمام سال های زندگی جز مرگ به چیزی فکر نمی کرده است.

می گوید که حتی برای خود قبر هم خریده بوده و همه این ها یعنی مرگ امید یک انسان!

اما یاران نجات امید را در وجود یک انسان زنده کردند.انسانی که روزی مرتکب خطایی بزرگ شد اما مجازاتش را کشید و تاوان پس داد و پشیمان است.

حالا خانواده ای با برگشت عزیز خود از بند در شب ارزشمند قدر دلشاد هستند.

کدخبر: 772732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟