آزادی 7 اعدامی زندان رجایی شهر

به گزارش رکنا،  عزیزی، مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: 7 نفر از محکومینی که به اتهام قتل عمد در انتظار اجرای حکم قصاص بودند با پیگیری‌های بی‌وقفه واحد مددکاری و اخذ رضایت از اولیای دم، سال جدید را با سرنوشتی متفاوت آغاز کردند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده واحد مددکاری و پس از برگزاری جلسات متعدد مصالحه با خانواده مقتول، رضایت آنها جلب و به این ترتیب اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشت کردند.

آزادی چند محکوم به قصاص از زندان رجایی شهر

عزیزی در ادامه افزود: بروز اغلب جرائم خاص توسط مددجویان به دلیل پایین بودن آستانه تحمل، وجود برخی از فشارهای روانی و در عین حال عدم برخورداری آنان از مهارت کنترل خشم بوده است.

مدیر زندان رجایی‌ شهر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ضمن فرهنگ‌سازی مناسب و برگزاری برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در حوزه‌های مختلف برای مددجویان این آسیب را به حداقل برسانیم.

عزیزی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را زمانی نتیجه‌بخش دانست که مددجویان فرایند دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را به نحو مطلوب و شایسته سپری کنند.

شایان ذکر است؛ محکومین به قصاص بین 12 تا 21 سال در زندان رجایی‌شهر تحمل کیفر کرده بودند که با رضایت اولیای دم آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

کدخبر: 772612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟