بخشش 40 اعدامی در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا با تاکید بر اهمیت ایجاد سازش در دعاوی بیان کرد:بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه در مورد کاهش جمعیت کیفری خوشبختانه در سال گذشته در استان توفیق خوبی را کسب کرده ایم.

وی در مورد نقش شورا‌های حل اختلاف، ستاد دیه و کمک‌های مردمی در این زمینه گفت:در راستای کاهش جمعیت کیفری استان همه دستگاه‌های مربوطه پای کار آمده اند و تلاش دلسوزانه‌ای انجام داده اند و به این واسطه ما درسال گذشته آزادی  ۲ هزار و ۸۷۸ زندانی که شامل مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، رضایت و یا تعلیق که قریب به نیمی از جمعیت زندان‌های استان را  به خود اختصاص داده است، را داشته ایم.   

رهایی چند محکوم به قصاص

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا در مورد محکومین مالی استان گفت:به جهت قلت محکومان درکشور استان سیستان و بلوچستان رتبه اول را دارا است و دلیل آن نیز این است  که مردم واقعا برای کمک‌به این افراد پای کار هستند، اگرچه که این مهم با توجه به همراهی‌های صورت گرفته از سوی ستاد دیه و همیاران صلح که دلسوزانه در این امر فعالیت می‌کنند محقق شده است. 

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برای امسال نیز ما اکتفا به افتخارات سال گذشته نکرده ایم و لازم می‌دانیم که همه پای کار آمده و با تمام ظرفیت در این خصوص اقدام کنیم از این رو جلسات ما در این حوزه به وقت و ساعت خاصی محدود نیست هر لحظه پرونده‌ای تشکیل شود به آن فورا رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا در مورد پرونده‌های مربوط به قصاص استان گفت: با ورود شورا‌های حل اختلاف و همیاران صلح  به پرونده‌های قصاص سبب شده است  که در سال گذشته، تعداد ۴۰ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شود.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان در موضوع بازدید از زندان‌ها و دیدار با زندانیان رتبه برتر کشوری را دارا هستند، گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری بازدید از زندان‌ها امر دیگری است که می‌تواند به این موضوع کمک کند از این رو دیدار هفتگی قضات و مسئولان قضایی با برنامه قبلی که اعلام می‌شود از زندان ها می‌تواند راه کار‌های مشورتی به همکاران و همچنین کمک شایانی به زندانی‌ها کنند. 

کدخبر: 772018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟