اتهام عضو فدراسیون جهانی به بوکس ایران/ جعل مدرک و خرید مدال!

 چند ماه پیش بود که بوکس ایران موفق شد در رقابتهای جهانی صربستان که البته در پی شیوع کرونا با استقبال کمی از سوی کشورهای مطرح بوکس همراه بود به مدال برنز دست پیدا کند.

به گزارش رکنا، نکته قابل توجه در این رقابتها جدول بسیار ساده برخی نمایندگان کشورمان بود، جدولی که حتی یک بوکسور رقیب دارای حداقل یک مدال و یا یک عنوان در سطح قاره ای هم دیده نمی شد.

موضوعی که از آن به «خوش شانسی» نمایندگان کشورمان تعبیر شد ولی به تازگی فایل های صوتی و پیام های مکتوب از گفتگوهای منتسب به مسئولان فدراسیون و کادر فنی درباره خرید ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری جدول مسابقات قهرمانی جهان برای نماینده بوکس کشورمان در میان خانواده بوکس منتشر شده است، فایل هایی که هنوز نظر قطعی در مورد آن داده نشده است اما اگر واقعیت داشته باشد اتفاقات خوشایندی در انتظار بوکس خواهد بود.

فرشید رستمی عضو کمیته برگزاری مسابقات آیبا (فدراسیون جهانی بوکس) در گفتگویی در خصوص اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی بوکس و ارسال نامه ای از آنها به فدراسیون جهانی گفت: علی استکی یکی از افراد غیرقابل قبول در بوکس ایران است. شاید خیلی از افراد از رفتار و اقدامات او در مسابقات بین المللی خبر ندارند ولی من به واسطه مسئولیتی که در فدراسیون جهانی دارم به خوبی او را از نزدیک می شناسم.

این مقام مسئول در فدراسیون جهانی بوکس ادامه داد: دوستان ادعا می کنند در رقابتهای جهانی به مدال تاریخی بوکس دست پیدا کرده اند ولی مکالمات و مستندات خرید جدول بازی ها و تلاش برای فینالیست شدن دو نماینده شان از طرق غیر ورزشی موجود است. مستندات درخواست مدال از طرف ثوری رئیس فدراسیون بوکس موجود است و من این موارد را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده ام.

وی افزود: مدرک مربیگری علیرضا استکی تا رقابتهای آسیایی دوبی جعل شده بود و در آنجا برگه امتحانی ایشان با کوروش ملایی عوض شد و در حالی که علی استکی انگلیسی نمی داند مدرک مربیگری گرفت. دوستان در فدراسیون بوکس مدارک مربیگری زیادی را جعل کرده اند که اگر آنها را پیگیری کنیم با محرومیت شدیدی روبه رو خواهند شد.

رستمی تصریح کرد: متاسفانه پیام های علیرضا استکی با مضمون «من دو فینالیست و یک طلا می خواهم» موجود است و دوستان برای فرار رو به جلو و از روی دستپاچگی نامه ای به فدراسیون جهانی ارسال کرده اند که اگر پای منافع ملی و عشق به وطن و بوکس و جوانان فعال در این رشته نبود همین نامه می توانست به تعلیق بوکس ایران منجر شود.

عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی بوکس تصریح کرد: متاسفانه بوکس ایران طی چهار سال گذشته ناتوان از حتی یک ارتباط ساده با فدراسیون جهانی بوده است و در انتخابات اخیر فدراسیون نیز در حالی که فدراسیون جهانی قصد داشت نماینده ای برای حضور در مجمع و بررسی شرایط به ایران بفرستد آقایان در فدراسیون قبل مانع این حضور شدند و کرونا را بهانه کردند.

وی افزود: همین دوست عزیزی که ادعا می کنند تیمش تاریخ سازی کرده است به عکاسان رقابتهای جهانی سفارش می کرد تا عکسش را در فدراسیون جهانی منتشر کنند. فکر می کنم دیگر نباید مقابل آنها سکوت کنم و بهتر است برای حفظ بوکس و منافع ملی ورزش کشور وجود رشته بوکس از برخی منفعت طلبان با مدرک های جعلی پاک شود.

این مقام مسئول در فدراسیون جهانی بوکس در پایان گفت: خواسته جامعه بوکس از من این است که با توجه به جایگاه و ارتباطاتی که در بوکس جهان دارم برای مبارزه با فساد و بی اخلاقی ها و جعل سند دوستان اقدام کنم که قطعاً هیچ چیز مانع من نخواهد بود.

کدخبر: 770511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟