حمله وحشیانه به مرد پژو سوار مشهدی / قاتل در بابل دستگیر شد + عکس

به گزارش رکنا، صبح پانزدهم مرداد در حالی که چند تن از اعضای یک خانواده، تعدادی کارگر و بنا را برای ساخت و ساز در زمین مورد اختلاف به بولوار شهید کشمیری برده بودند، ناگهان «علیرضا- الف» (طرف مقابل اختلاف ملکی) سوار بر یک دستگاه پژو 405 سفید رنگ با سرعت به محل ساخت و ساز آمد و طوری با خودرو روی مصالح ساختمانی رفت که پژو متوقف شد و قادر به حرکت نبود در حالی که در سمت راننده به دلیل برخورد با شن و ماسه باز نمی شد جوان 40 ساله تلاش کرد از طرف شاگرد پیاده شود اما در همین حال ناگهان «محمد – خ» جوان 25 ساله به همراه چند نفر دیگر به سوی خودرو هجوم بردند.

آن ها که به دلیل این اختلاف ملکی از قبل کینه به دل گرفته بودند با بیل شیشه عقب خودرو را شکستند و سپس به درون خودرو هجوم بردند. این درحالی بود که هنوز یک پای راننده 40 ساله در سمت شاگرد و پای دیگر او در طرف فرمان خودرو قرار داشت که بر اثر این هجوم ناگهانی، ضرباتی با چاقوی خشم بر پای راننده فرود آمد و خون زیادی صندلی پژو را سرخ رنگ کرد.

مرگ بر اثر بر اثر شدت خون ریزی و عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو

با واردآمدن این ضربات خونبار، دیگر رمقی برای راننده متاهل باقی نماند.

در این هنگام «حمید» یکی از بستگان طرف های مهاجم که در محل حضور داشت، «علیرضا» (راننده مجروح) را از سمت شاگرد بیرون کشید و تلاش کرد با گذاشتن پارچه ای روی زخم، از خون ریزی بیشتر جلوگیری کند اما هر لحظه ای که می گذشت حال راننده 40 ساله وخیم تر می شد. مهاجمان که اوضاع را بسیار آشفته می دیدند مرد مجروح را سوار بر خودرو کردند و به بیمارستان رساندند اما تلاش کادر درمانی برای نجات جان این مرد به نتیجه نرسید و «علیرضا» بر اثر شدت خون ریزی و عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو جان سپرد.

دقایقی بعد با اعلام مرگ این جوان در مرکز درمانی، حوادث خطرناک تخریب و آتش سوزی نیز در منازل مهاجمان رخ داد و طولی نکشید که با حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد در محل وقوع جنایت، تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز و مشخص شد که  نزاع مرگبار به دلیل اختلافات ملکی رخ داده است.

به همین دلیل گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان( رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) بررسی های اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری عاملان این نزاع مرگبار آغاز کردند.

تحقیقات کارآگاهان با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی

هنوز مدت کوتاهی از این حادثه تاسف بار نگذشته بود که عملیات کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ کارآگاه ولی نجفی به مخفیگاه های احتمالی متهمان کشیده شد و در نهایت سه تن از   متهمان پرونده به نام های «جواد»، «مصطفی» و«حمید» بازداشت و بادستور قضایی روانه زندان شدند اما در این میان متهم اصلی پرونده که «محمد.خ» نام دارد به مکان نامعلومی متواری شده بود.

به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه یافت تا این که مشخص شد این جوان 25 ساله فراری در یکی از مناطق حاشیه بابل و با نام مستعار سکونت دارد .

با به دست آمدن سرنخ مهمی از مخفیگاه  متهم فراری بلافاصله گروه ورزیده ای از کارآگاهان با استفاده از راهنمایی ها و تجربیات سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در حالی عازم شمال کشور شدند که قبل از آن نیز قرار بود متهم یک پرونده جنایی دیگر را در حاشیه تهران دستگیر کنند.

این گونه بود که شیوه عملیات تغییر کرد و کارآگاهان با کسب مجوز نیابت قضایی و با هماهنگی و دستورات ویژه قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) عازم ماموریت شدند. آن ها پس از دستگیری متهم یک پرونده دیگر در تهران، بی درنگ به سمت بابل حرکت کردند اما «محمد» (متهم به قتل فراری) به روستای دیگری در اطراف بابل گریخته بود .

آن ها پس از چهار روز ردزنی های اطلاعاتی در حالی به محل قرار متهم فراری با یک صافکار خودرو رسیدند که قاضی «اصغری» (معاون دادستان بابل) براثر تجربیات قضایی خود و با درخواست قاضی ویژه قتل عمد مشهد ، دستورات محرمانه ای را برای به دام انداختن متهم فراری صادر کرد و قاطعانه به یاری کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی شتافت به گونه ای که اقدامات قضایی و دستورات ویژه معاون دادستان بابل، مورد تقدیر و قدردانی قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرار گرفت.

به دام انداختن متهم

 کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را هنگام تحویل خودرو در حالی به دام انداختند که او شوک زده فقط به چشمان کارآگاهان خیره شده بود و تنها جمله ای که بر زبان می راند این بود که «چگونه مرا پیدا کردید؟»  

متهم فراری که همچنان حیرت زده بود بامداد جمعه گذشته به مشهد منتقل شد و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت. این جوان 25 ساله پس از پاسخ به چند سوال تخصصی قاضی صفری (بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) در اختیار کارآگاه آرمین منفرد (افسر پرونده) قرار گرفت تا بررسی های بیشتری در این باره انجام شود.

سجادپور

کدخبر: 770477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟