کشف گنج های دوران قاجار در خانه مرد بوشهری / مردم لو دادند

گنج ها در دشستان کشف شد. گنج ها منزل شخصی نگهداری می‌ شد. این گنج ها مربوط به دوران قاجار است. گنج ها شامل میل سرمه‌دان، حلقه مسی، مهره‌های رمالی، جرعه نوش، قاشق مسی، زبانه صندوقچه، تبرزین کوچک، کاسه مسی، لوح دایره‌ای طرح‌دار مسی و درب کاسه مسی بود. گنج های کشف شده برای حفاظت و نگهداری به موزه دشتستان منتقل شد.

به گزارش رکنا، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ عبدالحمید حقانی اعلام کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیای تاریخی در شهر سعدآباد دشتستان که در منزل شخصی نگهداری می‌شد، با دستور کار سریع و هماهنگی با پلیس "پاوا" ( پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) و کسب مجوز لازم از دادستان شهرستان، در بازرسی از محل، تعدادی شیء تاریخی در این منزل کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: این اقلام شامل میل سرمه‌دان، حلقه مسی، مهره‌های رمالی، جرعه نوش، قاشق مسی، زبانه صندوقچه، تبرزین کوچک، کاسه مسی، لوح دایره‌ای طرح‌دار مسی و درب کاسه مسی بود که با نظریه کارشناسی اولیه مشخص شد که این اشیا مربوط به دوران قاجار و قبل از آن است.

حقانی ادامه داد: اشیای کشف شده برای حفاظت و نگهداری به موزه دشتستان منتقل شد تا شرایط برای جانمایی و بازدید عموم از آنها فراهم شود.

حقانی تاکید کرد: این فرماندهی در راستای حفظ و حراست از میراث‌ فرهنگی به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش های مردمی است و از همه کسانی که علاقه‌مند به همیاری و همکاری با این یگان باشند، استقبال می‌کند.

کدخبر: 769285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟