قتل پدر و حمله مسلحانه به ساختمان سپاه در سراوان + فیلم لحظه تبادل آتش !
حجم ویدیو: 9.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

سپاه پاسداران فردی مسلح که قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات سپاه پاسداران را داشت به هلاکت رساند. در راستای این اتفاق برای سپاه پاسداران یک شهروند مجروح شد . فرد مسلح قصد تعرض به اداره اطلاعات سپاه در سراوان را داشت. سپاه پاسداران در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد.

به گزارش رکنا، ساعت 10صبح دیروز به مأموران پلیس شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید که مردی میانسال در خانه‌اش به ضرب گلوله به قتل رسیده است. وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد عامل این قتل پسر 26ساله مقتول است.

او از مدت‌ها قبل از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد پدرش را که در حال استراحت بود با شلیک گلوله به قتل رسانده و گریخته بود. در شرایطی که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت مأموران پی بردند که جوان مسلح به مقابل مقر سپاه و ستاد خبری اداره اطلاعات سراوان رفته و شروع به تیراندازی کرده است.

مأموران با دیدن وی به او هشدار دادند که خودش را تسلیم کند اما او حتی به‌سوی یک خودروی پژو پارس نیز تیراندازی کرد و باعث مصدومیت راننده آن شد. در این شرایط بود که مأموران برای جلوگیری از حوادث تلخ‌تر مجبور شدند مرد مسلح را هدف بگیرند که او پس از اصابت گلوله از پا درآمد.

به‌دنبال وقوع این حادثه روابط‌عمومی و تبلیغات قرار‌گاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای این درگیری را تأیید کرد. در این اطلاعیه آمده است: روز سه‌شنبه فردی مسلح که قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه شهرستانی سراوان را داشت‌ ‌با عکس‌العمل به‌موقع مراقبین مواجه شد.

در این درگیری فرد مسلح  کشته ‌و یکی از شهروندان نیز مجروح شد. همچنین سرهنگ قاسم حسن‌زاده، مسئول روابط‌عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیز  جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: با وجود اینکه مرد مسلح در محاصره پاسداران بود و آنها تلاش داشتند تا او را بازداشت کنند اما او به تیراندازی ادامه داد و در این شرایط مأموران مجبور شدند او را هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: این درگیری زیاد طول نکشید و مأموران در زمان کوتاهی موفق شدند به آن پایان دهند. در همین حال سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز  گفت: پسر جوان که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد پس از قتل پدر 58ساله‌اش سوار بر موتورسیکلت خود را روبه‌روی مقر سپاه پاسداران شهرستان سراوان رساند و در اقدامی جنون‌آمیز شروع به تیراندازی به در دژبانی کرد و بعد به‌سوی یک دستگاه پژو پارس عبوری نیز شلیک کرد که راننده خودرو از ناحیه پهلو مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سردار طاهری در ادامه گفت: نگهبان مقر سپاه پاسداران سراوان چندین بار به این جوان اخطار داد و تلاش کرد تا او خودش را تسلیم کند اما در نهایت برای حفاظت از خود و دیگر مراجعان، در تیراندازی متقابل، پسر جوان از پا درآمد.

همشهری

کدخبر: 768697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟