کلاهبرداری میلیاردی با چک های مسروقه در تهران

 سرهنگ" هوشنگ کاکاوندی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت دسته چک وی از داخل خودرو، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران موفق شدند آورنده چک به یکی از شعبات بانک جهت وصول را ، دستگیر کنند.

به گزارش رکنا،  وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند آورنده چک به بانک، مالک نمایشگاه اتومبیل بوده و چک را به ازای فروش خودرویی از خریدار دریافت کرده است و مطلع از مسروقه بودن چک نبوده است و خریدار خودرو پس از اعتمادسازی و پرداخت  مبلغی به عنوان بیعانه الباقی ثمن خودرو را به صورت چند فقره چک  به وی پرداخت کرده است.

این مقام انتظامی تصریح  کرد: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی و انجام تحقیقات فنی، خریدار خودرو را شناسایی و با دستگیر وی، سایر اعضای باند که یک زن و مرد بودند را شناسایی کردند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه زن کلاهبردار که از شهرستان کرج به تهران مراجعه و در مسافرخانه ای در محدوده میدان راه آهن مخفی شده بود را در مخفیگاه خود دستگیر کردند، ادامه داد: متهم دیگر پرونده نیز در شهرهای شمالی کشور در مخفیگاه وی دستگیر و متهمان به شناسایی نمایشگاه داران اتومبیل  و خرید خودرو با چک های مسروقه و فروش آنان به سایر افراد اعتراف کردند.

سرهنگ "کاکاوندی" در پایان خاطر نشان کرد متهمان به 70 فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف کردند و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 60 میلیارد ریال اعلام کرده اند و گفت:  ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را در همه زمینه‌ ها به دنبال داشته باشد لذا با رعایت توصیه و هشدارهای پلیس بزهکاران را در رسیدن به خواسته ها ی آنها ناکام کنید.

کدخبر: 768520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟