ردپای یک دختر در قتل 2 جوان موتور سوار در شب به یادماندنی تهران +گفتگوی اختصاصی

قتل دوست اتهام متهم جوان است. متهم در جریان قتل دوست بازداشت شد. قتل دوست در حین تصادف رخ داد. متهم قتل دوست را نپذیرفت. رسیدگی به پرونده قتل دوست در جریان است.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، 27 اسفند ماه سال گذشته تصادف مرگبار موتورسیکلت در اتوبان حکیم، ورودی رسالت رخ داد که در جریان این تصادف دو جوان 18 ساله به نام های ابوالفضل و پرهام جان خود را از دست دادند. شدت برخورد به حدی زیاد بود که یکی از این جوان ها در دم جان باخت و دیگری بعد از دو روز بستری در آی سیو به کام مرگ فرو رفت.

رسیدگی به پرونده تصادف در دادسرای ناحیه 6 در جریان بود که پدربزرگ جوانی که راکب موتورسیکلت بود به دادسرا مراجعه کرده و ادعا کرد: «یکی از دوستان نوه من که شب حادثه همراه آنها بود گفته است که ماموران قلابی آنها را تعقیب کرده بودند و همین باعث شده بود آنها با سرعت بالا برانند و منجر به حادثه مرگبار شود.

در حالی که صحت ادعای او در دست بررسی بود ، مجددا به دادسرا مراجعه کرد و گفت:«ادعای خودم را پس می گیرم چون متوجه شدم شنیده های ما صحت نداشته است. حالا این را فهمیده ام که شب حادثه یک موتور دیگر همراه نوه من بود که دو سرنشین داشت و راکب آن موتور که دوست نوه من بود به موتور نوه من لگد زده و همین باعث تصادف شد.»

با اعلام این ادعا از سوی خانواده متوفی، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ارجاع شد و سرنشینان موتور سیکلت احضار شدند.

یکی از آنها که ترک نشسته بود در اظهارات خود گفته های پدربزرگ متوفی را تائید کرد و گفت:«آن شب با سرعت زیاد در حال راندن بویم که وقتی به نزدیکی ورودی تونل رسیدیم، ناگهان دوستم که راکب موتور بود به موتور پرهام و ابوالفضل لگد زد. همان موقع جک موتور باز شد و روی زمین کشیده شده و جرقه زد و بعد سبب شد پرهام و ابوالفضل زمین بخورند.»

در حالی که راکب موتور بعد از طرح شهادت شاهد بازداشت شد؛ این شاهد ماجرا، گفته های خود را در مواجهه حضوری نیز مطرح کرد و ادعا کرد شب حادثه مشروبات الکلی مصرف کرده بودند. بررسی ها حکایت از آن داشت که بعد از حادثه شاهد جوان به متهم پیام داده و گفته بود پلیس من را احضار کرده و متهم گفته بود بگو موتور ما از هم حدود ده پانزده متر فاصله داشت.اما بررسی دوربین های مدار بسته نشان می داد هنگام وقوع حادثه دو موتور فاصله خیلی کمی از هم داشتند.

تناقض گویی های متهم ظن ماموران را به او بیشتر کرد تا اینکه در بررسی ها مشخص شد مدتی قبل یکی از متوفیان با دختری در ارتباط بوده که آن دختر قبلا با متهم دوست بوده است. بنابراین  آن دختر به دادسرا احضار شد و گفت:«من با مرحوم و متهم ارتباط داشتم و با هر دوی آنها در مقاطع زمانی مختلف دوست بودم. اما می دانم که آنها با هم ارتباط خوبی داشتند و کینه ای بین آنها نبود.»

بنا بر ادله موجود در پرونده، روز گذشته متهم بار دیگر به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و بازپرس وهابی در شعبه دوم به او اتهام دو فقره قتل را تفهیم کرد اما متهم نپذیرفت و این حادثه را تنها تصادفی می داند که در ان دخیل نبوده است.

گفتگو با متهم به دو فقره قتل عمدی

چند سال داری؟

19 سال.

دوستانت که در این حادثه کشته شدند چند ساله بودند؟

آنها هم سن من بودند.با هم همکلاسی و هم مدرسه ای بودیم و در یک محله زندگی می کردیم. رفقای صمیمی من بودند و هیچ مشکل و اختلافی با هم نداشتیم. حتی زمانی که ماموران اداره آگاهی گوشی من را بررسی کردند متوجه شدند که در پیام هایمان همدیگر را داداشی صدا می زدیم.

در مورد روز حادثه توضیح بدهید !

من و دوستانم عاشق موتور سواری بودیم. آن شب هم چهارشنبه سوری بود و می خواستیم کمی در خیابان ها دور بزنیم. من یک موتور بنلی داشتم و دوستم موتور اس ان 200 داشت.چهار نفری پشت موتورها نشستیم و با سرعت خیلی زیاد می راندیم تا حدی که دو دوربین هم از ما عکس گرفت. دوستم کنار من حرکت می کرد و یکدفعه به پیچی رسیدیم که وارد تونل می شد. دوستم روی لاین اضطراری می راند و من روی لاین آخر بودم. با اینکه سرعتش را در پیچ منتهی به تونل کم کرد اما در انتهای پیچ گردش به سمت چپ نکرد و مستقیم رفت و به درخت برخورد کرد.

خانواده دوستان مرحومت از تو شکایت کردند؟

بله اما من در این ماجرا نقشی نداشتم.نمی دانم چرا دوستم که ترک من بود علیه من شهادت داده و گفته من لگد زده ام. حتی پلیس در گزارش صحنه تصادف علت بروز این حادثه را سرعت زیاد و عدم تعادل راکب نوشته است.

خواهر و برادر داری؟

نه تک فرزندم.

کدخبر: 761695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟