پایان فرار 4 ماهه کلاهبردار 10 میلیاردی در اصفهان

 سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی اینکه فردی با پرداخت چک‌های بلامحل از آنان کلاهبرداری و متواری شده است به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور افرادی که قصد فروش خودرو، زمین و ملک داشتند را شناسایی و سپس با تنظیم قولنامه وپرداخت چک‌های بلامحل خودرو و ملک را از آنان خریداری می‌کرده که فروشندگان پس از فرا رسیدن موعد چک خود متوجه بلامحل بودن آن‌ها می‌شده و با توجه به اینکه متهم نشانی و شماره تلفن‌های واهی ارائه کرده بود شاکیان اثری از وی پیدا نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به متواری بودن ۴ ماهه متهم از دست شاکیان گفت: با پیگیری‌ها و رصد‌های ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان مشخص شد، فرد مذکور طی این مدت در شهر‌های تهران، مشهد و قم مخفی شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سرانجام مخفیگاه متهم در شهر قم شناسایی و ماموران با اخذ نیابت قضائی به این شهر رفته و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی این شهر در یک عملیات هماهنگ و منسجم وی را دستگیر و به شهر کاشان منتقل کردند.

سردار میرحیدری براساس تحقیقات صورت گرفته و اعترافات به دست آمده از متهم، رقم کلاهبرداری وی را ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد شاکیان را ۱۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و این فرد کلاهبردار برای رسیدگی به فعالیت‌های مجرمانه خود تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم با صدور چک‌های بلامحل گفت: با توجه به اینکه هنوز دسته چک‌های قدیمی در دست خیلی از افراد قرار داشته و تا زمان اتمام نیز اعتبار دارند بنابر این هنوز با این گونه کلاهبرداری‌ها مواجه هستیم و به همین جهت به مردم توصیه می‌کنیم حتماً قبل از دریافت چک از هویت اصلی و اعتبار فرد صادر کننده چک اطمینان حاصل کرده و حتماً معاملات خود را در دفترخانه‌های رسمی انجام دهند و از تنظیم قولنامه در اماکن عمومی خودداری کنند.

کدخبر: 754690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟