مهلتی دوباره برای زندگی 4 قاتل در تهران

سحرگاه چهارشنبه گذشته، 4 محکوم به قصاص که در چهار پرونده جداگانه دست به قتل زده بودند، پای چوبه دار رفتند تا حکمشان اجرا شود، اما در آخرین لحظات با تلاش سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت و واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی تهران هرچهار مرد زندانی موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند. دو نفر از این محکومان قرار است به شرط پرداخت دیه به اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یابند.

به گزارش رکنا، نخستین محکوم به قصاص راننده تریلر حمل سوخت بود که 5 مهر سال 88 دست به قتلی ناخواسته زد. وی پس از یک درگیری لفظی با مردی موتورسوار در تصادف منجر به مرگ وی شد که دستگیر و محکوم به قصاص می‌شود. مرد جوان 12 سال با کابوس قصاص در زندان به سر می‌برد و درنهایت با تلاش سرپرست دادسرای جنایی و واحد صلح و سازش، او موفق شد به شرط پرداخت دیه‌ای که اولیای دم در نظر گرفته بودند رضایت بگیرد. اما از آنجایی که نتوانست دیه را پرداخت کند برای بار چهارم پای چوبه دار رفت که اینبار نیز با تلاش معاون دادستان موفق شد از اولیای دم برای فراهم کردن این پول مهلت بگیرد.

دومین محکوم به قصاص، مرد جوانی به‌نام بهزاد بود، او به‌خاطر اختلافات مالی 16 آبان سال 96 دست به جنایت زد. مرد جوان از قتلی که مرتکب شده پشیمان بود و زمانی که در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت به قصاص محکوم شد. او نیز چهارشنبه گذشته پای چوبه دار رفت و با تلاش واحد صلح و سازش موفق شد 15 روز مهلت بگیرد.

آرش تا پای چوبه دار رفت

سومین محکوم آرش، مرد جوانی است که 7 بهمن سال 96 با انگیزه اختلافات خانوادگی مرتکب قتل شد. حکم آرش در شعبه 4 کیفری صادر و با تأیید این حکم در شعبه 47 دیوانعالی، او نیز برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

اما با پایان این مهلت از آنجایی که نتوانست دیه درخواستی اولیای دم را فراهم کند بار دیگر پای چوبه دار رفت که این بار نیز موفق شد برای فراهم کردن پول دیه مهلت بگیرد.

آخرین محکوم به قصاص خشایار نام داشت، مرد جوانی که 22 مهر سال 97 در مقابل متروی آزادگان در یک درگیری خیابانی با قمه یک راننده تیبا را به قتل رساند و به قصاص محکوم شد. وی نیز قبل از اجرای حکم قصاص موفق به دریافت مهلت شد

کدخبر: 752421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟