160 هزار متجاوز مرزی به خاک ایران نقره داغ شدند + جزئیات دستگیری

به گزارش رکنا، سردار احمدعلی گودرزی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 60 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی کشف شده که 80 درصد کشفیات کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: 160 هزار متجاوز مرزی از ابتدای سال تاکنون توسط نیروهای مرزبانی در سراسر مرزهای کشور دستگیر شده و برگشت داده شده‌اند و در این مدت مرزبانان از خروج 160 غیرقانونی هزار راس دام سبک و سنگین قاچاق به خارج از مرزهای کشور جلوگیری کرده‌اند.

نیروهای مرزبانی 160 هزار متجاوز مرزی را بازداشت کردند

وی با اشاره به تجهیز مرزبانی به امکانات الکترونیکی، افزایش دوره‌های آموزشی و رزمی و نظارت مستمر بر پادگان‌های مرزی، گفت: این اقدامات موجب شده میزان شهادت نیروهای رزمی مرزبانی در درگیری با اشرار و قاچاقچیان در کشور از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد کاهش پیدا کند.

 سردار گودرزی با اشاره به اینکه تامین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان برای مرزبانی اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در این راستا انسداد مرزها، اختصاص دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی، اختصاص خودروهای تاکتیکی، اختصاص تجهیزات نوین و تامین نیروی انسانی کارآمد و با مهارت در این استان با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه عملکرد مرزبانی سیستان و بلوچستان قابل تقدیر بوده و مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: پرسنل مرزبانی در این استان با مرزهای گسترده آبی و خاکی با جان و دل پای کار حفاظت و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی در راستای رونق اقتصاد مرز با تمام توان پای کار تسهیل امور در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان است، گفت: رونق اقتصاد مرز به پایداری امنیت کمک می‌کند و در این راستا موضوع انسداد مرز، بهسازی جاده‌های مرزی، آبرسانی  و برق‌رسانی به پاسگاه‌های مرزی، هوشمندسازی مرزهای استان و ساماندهی شناورهای دریایی در دستور کار در کمیسیون ویژه مرز استانداری سیستان و بلوچستان است.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان کاملاً پایدار است، اظهار داشت: امنیت مرزهای این استان روز به روز در حال بهبود است و در این راستا اعتبارات ویژه‌ای برای مرزهای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ایم و اخیراً امکانات جدیدی از جمله تعداد زیادی هلی‌شات، کوادکوپتر و پهپاد به مرزبانی این استان تحویل شده تا پایش مرزی تقویت شود.

کدخبر: 751908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟