مردم گول ارتباط جمشید با سفارت کشور های اروپایی را خوردند / فریب با ویزای شینگن

به گزارش رکنا، سرهنگ کاراگاه قاسم دستخال درتشریح خبر بیان داشت:  بدنبال شکایت های مشابه در رابطه با کلاهبرداری با شگرد اخذ ویزا از کشورهای اروپایی، تحقیقات از سوی کاراگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم آغاز شد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شیوه و شگردها کلاهبرداری مشابه بود این احتمال مطرح شد که تمامی آنها توسط یک نفر صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و با بررسی حساب های بانکی هویت واقعی متهم به نام جمشید شناسایی شد اما از آنجایی که مرد جوان متواری بود آدرس دقیقی از متهم در دست نبود.

دستخال تصریح کرد:در بررسی های تکمیلی مشخص شد متهم با اجاره دفتر کار به صورت روزانه و یا ساعتی در مناطق شمالی شهر به اعمال مجرمانه خود ادامه می دهد.

کلاهبرداری با ترفند اخذ ویزا

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: نهایتاً طی چندین روز تعقیب و مراقبت، متهم در آپارتمانی در شمال تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شد.

سرهنگ دستخال ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه او حدود 10 هزار یورو و ارزهای خارجی کشف شد.

این مقام پلیسی اضافه کرد:  در تحقیقات اولیه متهم جوان منکر بود اما در مواجه با شکات لب به اعتراف گشود  و اعتراف کرد، با دادن وعده های واهی ادعای داشتن ارتباطات قوی با کارمندان سفارت کشورهای اروپایی و توانایی اخذ ویزا، از شکات مبالغ چند صد میلیونی بابت انجام امورات دریافت می کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس اگاهی تهران بزرگ در پایان گفت : تا کنون ۵ شاکی شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

کدخبر: 751709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟