قتل در خوزستان بخشش قاتل در کرمانشاه

منوچهر فتاحی در تشریح جزییات این پرونده اظهارکرد: حدود شش سال پیش در نزاع و درگیری بین دو نفر در استان خوزستان، یکی از طرفین نزاع به علت ضربه ای که به سرش می خورد به قتل می رسد.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از دستگیری قاتل و انجام بازجویی های لازم، پرونده ای در شعبه چهارم کیفری دادگستری کل استان خوزستان تشکیل می شود و در نهایت رای قصاص صادر و استیذان پرونده هم انجام می گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: پس از آن خانواده قاتل طی نامه ای به رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درخواست می کنند که این پرونده در شعبه 44 ستاد صبر کرمانشاه به تصدی "عباس عربی" برای اخذ رضایت و صلح و سازش مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به موافقت رئیس کل دادگستری کرمانشاه با این درخواست، عنوان کرد: پرونده پس از ورود به شعبه 44 ستاد صبر کرمانشاه به منظور ایجاد سازش و اخذ گذشت از اولیای دم به جریان می افتد.

فتاحی ادامه داد: علیرغم اینکه خانواده مقتول هم در خوزستان زندگی می کردند، اما اعضای شعبه 44 ستاد صبر کرمانشاه به صورت مکرر به این استان سفر کردند و جلساتی را با این خانواده داشتند و با کمک گرفتن از متنفذین، محاسن سفیدان و بزرگان منطق توانستند رضایت اولیای  دم را بگیرند.

وی در پایان از اعضای شعبه 44 حل اختلاف استان، همه مسئولین لشکری و کشوری و بزرگانی که در این پرونده تلاش زیادی داشتند تا به رضایت ختم شد و جوانی را از چوبه دار رهایی بخشید، قدردانی کرد.

کدخبر: 749973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟