سارق از سرباز شجاع شکایت کرد + عکس
حجم ویدیو: 7.56M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا، صدای جیغ و فریاد زنانه، سکوت ظهرگاهی خیابان را می‌شکند. مرد سیاهپوش که کیف را از چنگ زن قاپیده، قصد فرار دارد که پراید سفیدی از راه می‌رسد و با ضربه‌ای او را متوقف می‌کند. مرد به زمین می‌افتد و کیف و چاقو از دستش رها می‌شود. راننده پراید که لباس سربازی به تن دارد، از ماشین پیاده و با سارق گلاویز می‌شود… زن که حدوداً ۶۰ تا ۷۰ ساله است، کیفش را برمی‌دارد و لنگ لنگان از کادر دوربین خارج می‌شود…» این روایت، سکانس یک فیلم پلیسی و اکشن نیست، بلکه برشی از یک ویدئوی واقعی است که هفته گذشته توسط دوربین مدار بسته مغازه‌ای در تهرانپارس شکار و با عنوان «اقدام جسورانه یک سرباز وطن در دفاع از یک زن» در فضای مجازی دست به دست شد.

همراه با «محمد نوری» سرباز وظیفه‌شناسی که شجاعتش مورد تحسین کاربران فضای مجازی قرار گرفته به محل وقوع زورگیری، یعنی خیابان صاحب‌الزمان (عج) در محله تهرانپارس می‌رویم تا این جوان ۲۸ ساله، از آن روز برای‌مان بگوید. همراه با «محمد نوری» سرباز وظیفه‌شناسی که شجاعتش مورد تحسین کاربران فضای مجازی قرار گرفته به محل وقوع زورگیری، یعنی خیابان صاحب‌الزمان (عج) در محله تهرانپارس رفتیم تا با او حرف بزنیم.

از آن روز بگویید، دقیقاً چه دیدید؟

دنبال جای پارک بودم که متوجه زورگیری از یک خانم شدم. لحظه‌ای که سارق با خشونت کیف را قاپید و آن خانم را پرت کرد، خونم به جوش آمد با ماشین به طرفش رفتم. البته سرعتم در حدی بود که او به زمین بخورد و خلع سلاح شود چون یک چاقو دستش بود.

بعد هم از ماشین پیاده و با سارق درگیر شدید. نترسیدی بلایی سرت بیاورد؟

خیلی ترسیده بودم، اما مجبور بودم درگیر شوم چون خطر رفع نشده بود. چاقو روی زمین افتاده بود و هر لحظه ممکن بود آن را بردارد و به من یا آن خانم صدمه بزند.

در ویدئو دیدیم که چند لحظه با سارق کتک‌کاری کردی و او هم با اینکه فرصت داشت فرار نکرد، چرا؟

می‌خواست چاقویش را بگیرد، اما من ندادم، چون می‌دانستم به محض اینکه چاقو را بگیرد با آن حمله می‌کند.

بعد چه شد؟

مردم که متوجه ماجرا شده بودند دزد را دوره کردند و تحویل پلیس دادند. البته من تا آمدن پلیس نایستادم و به خانه آمدم. آن خانم هم که پایش آسیب دیده بود با اورژانس رفت. امروز هم شنیدم سارق به خاطر اینکه کتکش زده‌ام، از من شکایت کرده است.

چرا با وجودی که سارق مسلح بود با او درگیر شدید؟

راستش آن لحظه چهره مادرم جلو چشمم آمد. وقتی دیدم زورگیر چاقو دارد حتی احتمال می‌دادم زخمی یا کشته شوم، ولی نمی‌توانستم بی‌تفاوت باشم و کاری نکنم.

وقتی فیلم در فضای مجازی پخش شد خیلی‌ها شجاعت و شهامتت را تحسین کردند. واکنش خانواده و به‌خصوص مادرت چه بود؟

مردم خیلی لطف داشتند. خیلی‌ها در صفحه‌ام آمدند و تشویق کردند، اما چون قبلاً هم تجربه مشابه‌ای داشتم مادرم خیلی نگران شده بود، ولی من گفتم «اگر تو جای آن زن بودی، دلت نمی‌خواست کسی به کمکت بیاید، آن روز هم من وسیله شدم برای کمک به آن زن و…» خلاصه که با این حرف‌ها او را آرام کردم.

گفتید تجربه مشابهی داشتید. یعنی قبلاً هم با زورگیرها مواجه شده‌اید؟

بله. دو سال پیش چند کوچه بالاتر، چند نفر به قصد سرقت گوشی‌ام با چاقو به من حمله کردند. دستم را جلو صورتم گرفتم که چاقو به‌صورتم نخورد، تاندون دو تا از انگشتانم پاره شد و با وجود چند عمل جراحی دو انگشتم حس و عصب ندارد. قبلاً آشپز بودم و در یک مغازه فست‌فود کار می‌کردم، ولی بعد از این اتفاق دیگر نتوانستم از دست چپم به خوبی استفاده کنم، برای همین از کار بیکار شدم.

خبرداری بعد از پخش ویدئوی کیف‌قاپی، شخصی خودش را به‌عنوان سرباز این ویدئو جا زده است؟

بله. یک نفر از قزوین در صفحه‌اش فیلم را گذاشته و خودش را به جای من معرفی کرده بود. تا اینجای کار از نظر من اشکال نداشت، اما وقتی دیدم شماره کارت داده که مردم به‌عنوان پاداش و هدیه برایش پول واریز کنند و در واقع قصد اخاذی از مردم را دارد موضوع را به پلیس فتا اطلاع دادم.

بازتاب این اتفاق در فضای واقعی چه بود؟

به‌عنوان مهمان در برنامه سلام تهران شبکه ۵ دعوت شدم. آنجا یکی از فرماندهانم تلفنی روی آنتن زنده آمد و قول داد شش ماه اضافه خدمتم را ببخشد.

چرا شش ماه اضافه خدمت داشتید؟

چون ۱۰ سال دیر به سربازی رفتم.

اگر این زورگیری دوباره تکرار شود، باز هم دخالت می‌کنید؟

بله و به مردم هم توصیه می‌کنم این جور وقت‌ها غیرمستقیم دخالت کنند؛ یعنی داد بزنند، سنگ پرت کنند و خلاصه‌کاری کنند که زورگیر احساس امنیت نکند و فرار کند.

 

کدخبر: 749091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟