تیرخلاص 2 گنده لات به جوان ورامینی / آنها به گوش پسر جوان رحم نکردند و آن را بریدند + عکس

درگیری خونین در ورامین رخ داد. رسیدگی به پرونده درگیری خونین سال ۹۸ آغاز شد. در این درگیری خونین یک نفر به قتل رسید. عاملان درگیری خونین دستگیر شدند. در پرونده درگیری خونین اولیای دم درخواست قصاص مطرح کردند.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده شامگاه ۲۹ تیر ماه سال ۹۸ آغاز شد.  صدای شلیک چندین تیر در یکی از میدان های ورامین پیچید و درگیری خونین میان اوباش  با کشته شدن  جوانی به نام پیمان پایان یافت .جسد پیمان که با شلیک دو گلوله و ضربه های متعدد قمه از پا درآمده و گوشش بریده شده بود به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به پیگیری ماجرا پرداخت .

در بررسی‌های بعدی مشخص شد در آن درگیری دو نفر از دوستان پیمان نیز زخمی شده که همراه دوستانشان به بیمارستان منتقل شده‌ بودند.

سیاوش و دانیال که در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بودند شناسایی شدند و گفتند دوستشان پیمان در درگیری با  یکی از گنده لاتهای  ورامینی  و نوچه هایش که آن شب نقاب به صورت داشتند کشته شده است.

 پلیس در ادامه تحقیقات زن جوانی را که با قربانی رابطه تلفنی داشت ردیابی و بازداشت کرد .اظهارات این  زن تحقیقات  را وارد مرحله تازه‌ای کرد .

زن جوان گفت :مدتی بود با پیمان در رابطه  بودم  اما یکی از دوستان او که گنده لاتی به نام جواد بود به من ابراز علاقه کرده بود و می خواست با من بیشتر آشنا شود .من چندبار تلفنی با او صحبت کردم. آخرین بار به من گفت قصد دارد  همراه دوستانش ،پیمان را به میدان اصلی شهر بکشاند و او را  با شلیک کلاشینکف بکشد.

با اظهارات زن جوان جواد  ۲۶ ساله  ردیابی و بازداشت شد و به شلیک خونین با همدستی ۱۸ نوچه اش اعتراف کرد .

وی گفت: خانواده من و خانواده پیمان  از سالها قبل بر سر یک زمین با هم اختلاف داشتیم. اختلاف خانواده هایمان باعث شده بود من و پیمان چند بار در اینستاگرام با هم کل کل کنیم.آخرین بار وقتی پیمان در لایو اینستاگرام به من فحاشی کرد  در خانه دوستم نقشه قتل او را کشیدم. من از نوچه هایم  خواستم تا برایم کلاشینکف تهیه کنند .

 جواد که چندین سابقه کیفری در پرونده اش دارد ادامه داد :ما می دانستیم  آن شب  پیمان قصد دارد به نمایشگاه خودرو دوستش برود. به همین خاطر شبانه به آنجا رفتیم .نوچه هایم که همگی چاقو و قمه داشتند به پیمان و دوستانش حمله ور شدند و من با کلاشینکف به آنها شلیک کردم. سپس دوستانم گوش او را بریدند و ماشین آنها را آتش زدند و ما فرار کردیم.

 به دنبال اعتراف های مرد شرور ،18 متهم دیگر  ردیابی و بازداشت شدند و به درگیری خونین اعتراف کردند.

انکار قتل در درگیری خونین از سوی گنده لات ورامینی

 در این میان جواد اعترافاتش را پس گرفت و منکر شلیک شبانه شد.

وی گفت: یکی از دوستانم به نام شهاب که از گنده لاتهای ورامین است آن شب دست به شلیک زد.اما من به خاطر مرام و معرفتم قتل را گردن گرفتم.

این در حالی بود که دوربین های مدار بسته میدان شهر، صحنه شلیک خون را ضبط کرده بود. با به دست آمدن فیلم دوربین مداربسته پرونده جواد به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد  تا به جرم آنها رسیدگی شود.

پرونده  قتل پیمان  نیز  برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .برای جواد به اتهام مباشرت در قتل و  برای ۱۸ نوچه اش به اتهام معاونت در جنایت  و کمک در فراری دادن وی کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران از خود دفاع کردند.

در ابتدای جلسه  اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

نخستین  دادگاه درگیری خونین در ورامین

سپس جواد در جایگاه ویژه ایستاد.وی گفت: من به خاطر مرامم قتل را گردن گرفتم اما حالا می خواهم حقیقت را بگویم.من آن شب کلاشینکف در دست نداشتم و شهاب دست به شلیک زد.

وی ادامه داد: بعد از کشته شدن پیمان،دوستان  او  به تلافی برادر بزرگ مرا با شلیک گلوله مقابل خانه پدری ام در ورامین  کشتند که پرونده اش برای تکمیل  تحقیقات در پلیس آگاهی است.من دروغ نمی گویم.

نوبت دفاع به شهاب که رسید گفت: اتهام معاونت در قتل را قبول دارم اما من به پیمان شلیک نکردم.17متهم دیگر نیز به دفاع پرداختند و تنها یک نفر از آنها شهاب را به عنوان عامل شلیک به پیمان معرفی کرد.

به این ترتیب فیلم دوربین مداربسته و جواد و شهاب به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی معرفی شدند تا کارشناسان با تن پیمایی 2 متهم بتوانند تشخیص دهند عامل شلیک خونین کدام یک از این متهمان بوده است.

 دومین جلسه دادگاه در 2 روز پیاپی

در حالی که پلیس آگاهی در نتیجه تن پیمایی نشان می داد شهاب عامل شلیک خونین بوده است متهمان در دو روز پیاپی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در ابتدای جلسه صفایی فر،وکیل اولیای دم ،درخواست قصاص را مطرح کرد و گفت: پرونده دیگری که در آن یکی از دوستان قربانی ،برادر متهم را کشته همچنان در حال رسیدگی است و در حال حاضر اولیای دم حاضر به گذشت نیستند .

سپس جواد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قبلا به خاطر رفاقتی که با شهاب داشتم به شلیک اعتراف کردم. اما حالا می گویم من او را نکشته ام.ما بعد از درگیری سوار ماشین شدیم و شهاب گفت برای من سورپرایزی عجیب دارد. او گوش قربانی را که بریده بود از جیبش بیرون آورد و به ما نشان داد.

وی ادامه داد: شهاب برای اینکه نتیجه تن پیمایی را با خطا روبه رو کند در زندان معتاد شد.او به شدت لاغر شده و همین موضوع باعث شده تا کارشناسان مرا به عنوان عامل شلیک معرفی کنند.

 سپس شهاب به دفاع پرداخت. وی نیز انگشت اتهام را به سوی رفیقش نشانه رفت و او را عامل جنایت معرفی کرد.وی گفت: جواد انگیزه کافی را برای قتل داشته و او خودش به سمت پیمان شلیک کرده است.

در دومین روز پیاپی رسیدگی به این پرونده پیچیده، شاهدان یک به یک به تشریح انچه دیده بودند پرداختند.

چند نفر از آنها گفتند لحظه شلیک گلوله را ندیده اند. اما دو نفر مدعی شدند شهاب دست به شلیک زده است.

 سپس سایر متهمان به دفاع پرداختند و گفتند همگی در آن درگیری قمه در دست داشته اند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 748297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟