200 زن و مرد شیرازی در جستجوی این 2 مرد پلید بودند/ پلیس وارد عمل شد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت:دومجرم سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه دوست ‌یابی اقدام به کلاهبرداری از 200 نفر ازکاربران کرده بودند، توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این پرونده قضایی گفت: در پی مراجعه تعداد بسیاری از شهروندان به پلیس فتا مرکز استان مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد.

به گزارش رکنا، وی در ادامه گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شکات و با اقدامات تخصصی صورت پذیرفته مشخص شد متهمین با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی جعلی با وعده دوست یابی برای کاربران اقدام به دریافت وجه از آنان کرده و بعد از آن دیگر پاسخگو تماس‌ها و یا پیام‌های قربانیان نبوده اند.

2 کلاهبردار فضای مجازی در دام پلیس فارس

این مقام سایبری افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، در نهایت طی یک اقدام پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی این دو متهم را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمین دستگیر شده مبلغ 5 میلیارد ریال از 200 نفر کلاهبرداری کرده‌اند گفت: متهمین با ایجاد اکانت‌هایی جعلی در گروه‌های تلگرامی، اقدام به ارسال تصاویری از افراد مختلف برای قربانیان می‌نمودند که با وعده‌های دروغین مبالغی را از آنها دریافت می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به جعلی و سرقتی بودن بسیاری از اسامی و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهند و به منظورحفظ حریم خصوصی به افرادی که شناختی نسبت به آنان ندارند اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس‌های شخصی و یا خانوادگی خود را ارسال نکنند.

این مقام سایبری  با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران خواست: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا از طریق خط 096380 با همکاران بنده در میان بگذارند.

کدخبر: 744690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟