اعدام مرد تهرانی در انتظار 50 سوگند / مرگ معمایی در خانه دوست + عکس

قتل مرد معتاد در تهران رخ داد. پرونده قتل مرد معتاد به ایسگاه قسامه رسید. در پرونده قتل مرد معتاد دوست سابقه دار مرد معتاد متهم است با  وصل کردن جریان برق وی را کشته است. پرونده قتل مرد معتاد از سال 99 شروع شد. جسد مرد معتاد در پرونده قتل مرد معتاد در شهرک شریعتی کشف شد.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 11 فروردین ماه سال 99 به دنبال پیدا شدن جسد پسر معتادی به نام احمد در شهرک شریعتی در منطقه خانی آباد آغاز شد.

در حالی که شواهد نشان می داد این پسر به خاطر مصرف زیاد مواد مخدر اوردوز کرده است جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران به بررسی پرداختند.

وقتی پزشکی قانونی علت مرگ را برق گرفتگی اعلام کرد پرونده رنگ و بوی جنایی به خود کرد و پلیس برای افشای راز جنایت به تکاپو افتاد.

مادر احمد شکایتی را مطرح کرد و گفت: پسرم چند سال بود به مواد مخدر اعتیاد داشت. او با دوستانش در رفت و آمد بود و آخرین بار به دیدن دوست پولدارش به نام ساسان رفته بود.

با اظهارات این زن ساسان ردیابی و بازداشت شد و ادعا کرد از نحوه کشته شدن احمد اطلاعی ندارد.اما بازجویی از مادر ساسان تحقیقات را وارد مرحله تازه ای کرد.

مادر ساسان گفت:پسرم و احمد سالهاست با یکدیگر دوست بودند .آنها همیشه با هم مواد مخدر مصرف می کردند. آخرین بار پسرم دوستش را به خانه مان آورد .نمی دانم چه موضوعی میان آن ها پیش آمد که  پسرم سیم برق را مانند طناب دور گردن دوستش انداخت و او از سقف  آویزان کرد و احمد جان سپرد.من ترسیده بودم اما  پسرم تهدیدم کرد سکوت کنم و در این باره با هیچ کسی حرفی نزنم .او گفته بود اگر با کسی حرفی بزنم مرا هم مانند دوستش می کشد. به همین خاطر سکوت کردم .

با اظهارات این زن ساسان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما اتهام قتل را نپذیرفت. وی گفت: من و احمد همیشه با هم مواد مصرف می کردیم .آن روز به خانه‌مان آمد و به خاطر زیاده روی در مصرف مواد مخدر اوردوز کرد .حال احمد بد  بود و روی زمین افتاده بود که ناخواسته سیم برق روی او افتاد و دچار برق گرفتگی شد.

من که ترسیده بودم جسد او را سوار ماشین کردم و به نزدیکی خانه‌اش بردم و شبانه در خیابان  رها کردم. من حرف‌های مادرم را قبول ندارم و نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را علیه من مطرح کرده است.

 در حالیکه پرونده شخصیتی ساسان نشان می داد او سابقه خشونت دارد برایش کیفرخواست صادر  و پرونده اش به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به اتهام قتل دوستش  محاکمه شود.

وی در حالی از خود دفاع کرد که مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد.

مادر قربانی گفت: گوشی موبایل و 12میلیون تومان پول نقدی که آن شب پسرم همراه داشت سرقت شده است.من از ساسان شاکی هستم.

وقتی ساسان روبه روی قضات ایستاد گفت: احمد آن شب زیاد هرویین مصرف کرده بود که جان سپرد. من قبول دارم چند سابقه کیفری در پرونده ام دارم اما باور کنید من انگیزه ای برای کشتن دوستم نداشتم و بی دلیل بازداشت شده ام. وقتی احمد در خانه ام جان سپرد تا صبح بالای سرش نشستم. ساعت نزدیک 5صبح بود که جسد او را سوار پرایدم کردم و آن را در نزدیکی خانه شان رها کردم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر کردند. به این ترتیب قرار شد تا اولیای دم 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند ساسان قاتل احمد است. در این صورت ساسان به قصاص محکوم خواهد شد.

کدخبر: 742809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟