2 تبهکار پردیس را بهم ریختند / سرقت از زن جوان و کودکش وحشیانه بود

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۶ به دنبال شکایت یک زن جوان آغاز شد .وی که پلیس پردیس رفته بود از دو مرد مسافر برنما شکایت کرد و گفت:  همراه پسر خردسالم منتظر تاکسی ایستاده بودم که یک پژو که دو سرنشین داشت مقابل پایم توقف کرد و من و پسر خردسال هم سوار ماشین شدیم .اما آنها یکباره به بیراهه رفتند و به رویم چاقو کشیدند. راننده و سرنشین دیگر من و پسرم را تهدید به مرگ کردند. سپس تراول چک ها و طلاهای را که همراه داشتم دزدیدند و مرا از ماشین پیاده کردند .

با این شکایت  ماموران پلیس به ردیابی دو دزد خشن پرداختند. در این میان شکایت مشابهی به پلیس رسید که مرد جوانی در حاشیه پردیس به تله دو مسافر برنما گرفتار شده و پول‌هایش سرقت شده بود .چند روز از این شکایت نگذشته بود که ماموران پلیس به راننده یک پژو و سر نشین دیگر  مشکوک شدند و آنها را بازداشت کردند .

زن و مرد مالباخته در مواجهه حضوری با دو مرد جوان آنها را شناسایی کردند .به این ترتیب دو مرد جوان به اتهام سرقت به عنف در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. اما به حکم صادره اعتراض کردند و مدعی شدند فقط مرد جوان را به عنوان مسافر سوار کرده و از  او سرقت کرده اند  اما زن جوان را هرگز ندیده اند.

با این ادعا  حکم ۳۰ سال زندان دو متهم در دیوان عالی کشور شکست  تا آنها در شعبه هم عرض از خود دفاع کنند .

 به این ترتیب دو متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

 در ابتدای جلسه زن جوان در جایگاه ویژه ایستاد و برای دو متهم اشد مجازات خواست. و گفت:  من چهره دو متهم را به خاطر دارم. آنها بودند که به روی من به پسر خردسالم چاقو کشیدند.

 دومین شاکی نیز برای آنها درخواست مجازات را مطرح کرد .

 سپس متهمان یک به یک به دفاع پرداختند .

یکی از آنها گفت: من قبول دارم همراه دوستم مرد جوان را سوار ماشین کردیم و با تهدید چاقو اموالش را دزدیدیم. اما اتهام سرقت خشن از زن جوان را قبول ندارم .

دومین متهم نیز گفت: من اصلاً زن جوان را ندیده‌ام و نمی‌دانم چطور مرا در پلیس آگاهی شناسایی کرده است. من  اتهام سرقت از زن جوان را قبول دارم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 742076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟