عکس دزدان نقابدار مسلح طلافروشی مشهد / فقط 5 روز طعم کیسه های طلا را چشیدند

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته  در تشریح این عملیات پیچیده پلیسی گفت: ساعت 13:23 دهم آبان، دو جوان نقابدار مسلح وارد یک طلافروشی در شهرستان جغتای از توابع استان خراسان رضوی شدند و با تهدید به مرگ طلافروش، مقدار زیادی طلا را به سرقت بردند.

دزدان مسلح طلافروشی دستگیر شدند

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: سارقان برای رهایی از چنگ طلافروش  که با آن ها درگیر شده بود، به تیراندازی هوایی اقدام کردند و با ایجاد رعب و وحشت در محل، از صحنه حادثه گریختند. فرمانده حافظان امنیت در سرزمین خورشید با بیان این که در چند سال گذشته و با توجه به رعایت تدابیر امنیتی از سوی فروشندگان طلا، هیچ سرقت مسلحانه ای در استان رخ نداده بود، گفت این ماجرا اهمیت ویژه ای پیدا کرد و به همین منظور رسیدگی تخصصی و سریع این پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد. سرتیپ تقوی اضافه کرد: بلافاصله گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی با فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) عازم جغتای شدند و ساعاتی بعد جلسه تجزیه و تحلیل این ماجرا در ستاد فرماندهی برگزار شد.

دزدان مسلح طلافروشی دستگیر شدند

بررسی ابعاد این حادثه نشان می داد که ریموت در طلافروشی از چند روز قبل دچار نقص فنی شده بود به گونه ای که تعلل در تعمیر آن، وسوسه س رقت مسلحانه را فراهم آورده است. فرمانده با تجربه پلیس خراسان رضوی که خود از لحظه وقوع جرم نظارت دقیقی بر روند عملیات های اطلاعاتی پلیس داشت در ادامه افزود: پس از جمع بندی نظرات کارشناس  و با حمایت های بی دریغ قاضی حسینی (دادستان جغتای) بی درنگ رصدهای اطلاعاتی زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان با انجام یک سری تحقیقات میدانی به اطلاعاتی رسیدند که نشان می داد دزدان طلافروشی برای از بین بردن آثار جرم، از دستکش استفاده کرده اند و پس از دستبرد نیز با یک دستگاه موتورسیکلت که در چند کوچه بالاتر از محل سرقت پارک کرده بودند، از محل گریخته اند. به همین دلیل دامنه ردیابی ها تا یکی از روستاهای اطراف جغتای کشیده شد.

سردار محمد کاظم تقوی تصریح کرد: با توجه به این که طولانی شدن روند تحقیقات موجب می شد تا دزدان مسلح فرصت کافی را برای از بین بردن سرنخ های موجود داشته باشند، گروه عملیاتی در چند شاخه پلیسی وارد عمل شدند و فعالیت های خود را به صورت شبانه روزی و ضربتی ادامه دادند. مقام ارشد فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طولی نکشید که کارآگاهان سرنخی از یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره ای به دست آوردند که در سرقت مسلحانه مذکور مورد استفاده قرار گرفته بود.

از سوی دیگر نیز رصدهای اطلاعاتی در یکی از روستاهای اطراف جغتای بیانگر آن بود که دو جوان با مشخصات سارقانی که در تصاویر دوربین های مداربسته دیده می شوند از اهالی آن روستا بوده اند اما مدت زیادی است که در شهرستان پیشوا از توابع ورامین ساکن شده اند.

وی گفت: تحقیقات غیرمحسوس در حالی برای شناسایی هویت دو جوان مذکور ادامه داشت که بررسی های شاخه دیگری از کارآگاهان نشان داد: پژو 405 مد نظر نیز به طرف شهرستان پیشوا حرکت کرده است. سردار سرتیپ تقوی ادامه داد: بی درنگ گروه تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ سلطانیان و با اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی "ا... آبادی" (بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب جغتای) عازم شهرستان پیشوا شدند و با همکاری صمیمانه فرمانده انتظامی و نیروهای آگاهی آن شهرستان، دامنه عملیات را به شهرک نارنجستان کشیدند.

رئیس پلیس با تجربه خراسان رضوی با اشاره به محاصره مخفیگاه سارقان با کسب مجوزهای قضایی افزود: در حالی که بیشتر از 5 روز از این حادثه نگذشته بود ناگهان گروهی از کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد منزل متهمان تحت تعقیب شدند و آن ها را درحالی دستگیر کردند که حتی فرصت کوچک ترین عکس العملی را نیافتند.

وی با اشاره به کشف خودروی پژو405 در مخفیگاه دزدان مسلح یادآور شد : در بازرسی از داخل خودرو همه طلاهای سرقتی درون یک کیسه کشف شد که به طرز ماهرانه ای زیر صندلی خودرو جاسازی شده بود. سردار تقوی گفت: در این مدت سارقان فقط یک النگو را به مبلغ 14 میلیون تومان فروخته بودند که پول های حاصل از فروش طلای سرقتی نیز درون کیسه کشف شد و آن ها فقط مبلغ اندکی را خرج کرده بودند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی همچنین به اعترافات سارقان مسلح اشاره کرد و افزود: آن ها با تماس یکی از دوستانشان که در اطراف جغتای ساکن است و مشخصات طلافروش با «در باز» را به آن ها داده بود، در حالی از پیشوا به سمت جغتای حرکت کردند که از قبل یک قبضه سلاح کلت جنگی هم از همان شهرستان خریده بودند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید تصریح کرد: سارقان مسلح دو روز قبل از انجام سرقت مسلحانه وارد جغتای شده بودند و در این مدت به تهیه لوازم سرقتی و بررسی اوضاع و احوال محیط جغرافیایی طلافروشی مشغول بودند که در نهایت نیز با به امانت گرفتن موتورسیکلت از یکی از دوستانشان دست به ارتکاب جرم زدند  سرتیپ محمد کاظم تقوی با قدردانی صمیمانه از مقامات قضایی و فرمانده انتظامی شهرستان جغتای و همچنین عوامل فرماندهی و عملیاتی پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح گفت: افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی در گوشه و کنار استان خراسان رضوی را دارند یقین بدانند  که پلیس به طور شبانه روزی این گونه پرونده ها را پیگیری می کند و در زمان کوتاهی در چنگ عدالت گرفتار می شوند .

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین از تلاش های کارآگاهان اداره جنایی با هدایت های مستقیم  رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: تحقیقات بیشتر برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با سرقت مسلحانه از طلافروشی در حالی همچنان ادامه دارد که شب گذشته  موتور سیکلت مورد استفاده سارقان نیز کشف و ضبط شد.

خراسان

کدخبر: 738027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟