تصاویر خصوصی زن ایلامی آبرویش را برد / همه دیدند

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل هتک حیثیت یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد و گفت : هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

 سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی مراجعه خانمی به پلیس فتا شهرستان دهلران با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه اجتماعی تلگرام، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

 پاسخ منفی به خواستگار جوان عامل بی آبرویی شد

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی، با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان گرداننده صفحات جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام که با ایجاد حساب کاربری جعلی اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکیه نموده بود مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی در پلیس فتا شهرستان حاضر شد.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: متهم پرونده پس از رویارویی با مستندات ضمن اقرار به جرم خود اقرار کرد مدتی قبل پسر خاله‌ام به خواستگاری شاکی پرونده رفته که از سوی وی با پاسخ منفی روبرو شده است و به دلیل صمیمیت و رفاقت بین من و پسر خانه‌ام به انگیزه انتقام جویی اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی شاکیه نمودم.

سرهنگ جمالی بیان داشت: متأسفانه عده‌ای با این تصور که در فضای مجازی ناشناخته خواهند ماند، تسویه حساب‌های شخصی خود را به فضای مجازی کشانده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کنند، غافل از اینکه اینگونه تخلفات قابل شناسایی و پیگیری می‌باشند .

وی با اشاره به اینکه هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده‌ی ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است ، خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

کدخبر: 737390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟