کشف گنج نفیس هزاره اول قبل از میلاد در کرمانشاه

گنج در کرمانشاه کشف شد. این گنج ها برای هزاره اول قبل از میلاد است. شخصی با عنوان فروشنده گنج در یکی از سایت‌های اینترنتی فعالیت داشته است. تعداد ۱۲ قلم گنج کشف و ضبط و متهم دستگیر شد. و متهم پرونده گنج برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان معرفی شد.

به گزارش رکنا، سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برابر گزارش یگان حفاظت کرمانشاه و در پی رصد مستمر فضای مجازی و به محض اطلاع از فعالیت شخصی با عنوان فروشنده اشیای تاریخی و ثبت آگهی فروش سکه و اشیای تاریخی در یکی از سایت‌های اینترنتی، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این رابطه با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری عوامل انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه ضمن دستگیری شخص دخیل، تعداد ۱۲ قلم شیء تاریخی شامل سکه، مهره‌های سنگی و لعابی کشف و ضبط و متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان معرفی شد.

مهری افزود: با توجه به نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، اشیای کشف‌شده دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها مربوط به دوره‌های هزاره اول قبل از میلاد، الیمائی، سلوکی و اسلامی تخمین زده شد.

کدخبر: 734355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟