کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء و عتیقه های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط ماموران انتظامی این استان در زاهدان خبر داد.  

به گزارش رکنا، سردار احمد طاهری اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیر مجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

کشف عتیقه و گنج های تاریخی در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، ۲ عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به ۲ الی سه هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است خاطر نشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود، پلیس با افرادیکه بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

سردار طاهری افزود: از شهروندان و هم استانی های عزیز انتظار می رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کدخبر: 732361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟