دلشوره مرد مغازه دار دزدان را زمینگیر کرد / آنها شبح مغازه های مشهدی ها بودند

سرقت از مغازه ای در مشهد برای سارقان گران تمام شد. سرقت کالاهای انبار شده در پشت بام ناکام ماند. صاحب مغازه عاملان این سرقت را دید.صاحب مغازه عاملان سرقت آنان را نزد پلیس فاش کرد. پلیس 6 نفر از عاملان سرقت از مغازه را دستگیر کردند.

به گزارش رکنا، چندین بار برای خرید لوازم کم ارزش به مغازه آمده بودند. صاحب مغازه از آنجایی به آن ها مشکوک شده بود که این   2نفر در هر بار حضور در مغازه، مدام به سقف مغازه نگاه می کردند. اما کاری نکرده بودند که بخواهد پای پلیس به میان کشیده شود. صاحب مغازه آن شب هم مثل همیشه در دکان را بست و راهی خانه شد، اما در دلش آشوب بود و علتش را نمی دانست.

این دل شوره در لحظاتی آن قدر زیاد شد که مجبور شد برای چک کردن قفل و بست مغازه بازگردد اما وقتی به نزدیک مغازه رسید، متوجه سایه هایی شد که روی پشت بام مغازه اش دیده می شدند. او همان طور که در تاریکی مخفی شده بود، دید که 2نفر با یک طناب خود را به پشت بام مغازه رسانده و درحال سرقت کالاهای انبار شده او روی بام هستند. بدون درنگ موضوع را به پلیس اطلاع داد و با حضور مأموران کلانتری 12 مشهد، متهمان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

البته این تنها یکی از پرونده های سرقت از پشت بام بود که در مشهد گشوده شد، زیرا تیم دیگری از همین کلانتری نیز در پیگیری سرقت از یک مهمان پذیر با ردزنی متهم، متوجه شدند که سارق از پشت بام وارد این ساختمان شده و پس از سرقت از همان محل گریخته است.

ماجرای سرقت از پشت بام ها به عنوان مکان هایی که کمترین میزان رفت وآمد را دارند از چندی پیش در مشهد مشاهده شده است، ارتباط پشت بامی برخی ساختمان ها با یکدیگر، وجود وسایل مختلف همچون کولرها و تبدیل به انباری شدن برخی از بام ها همه موجب شده تا سارقان که نمی توانند روی زمین خود را از چشم مردان قانون مخفی کنند، روی بام ها از مردم سرقت کنند. موضوعی که با دستور سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد در دستور کار تیم های تجسس کلانتری های مشهد قرار گرفت.

دستگیری متهمان روی بام یک مغازه

مأموران کلانتری امام رضا(ع) مشهد با دریافت گزارش سرقت از یک مغازه بلافاصله در محل حاضر شدند. با راهنمایی های برخی از شهروندان حاضر در محل، مشخص می شود که این کاسب از پشت بام مغازه اش به عنوان انباری استفاده می کرده و 2سارق سودجو نیز با سوءاستفاده از این موقعیت پس از تعطیلی شبانه به منظور سرقت با استفاده از یک رشته طناب خود را به بام این واحدتجاری می رسانند. اما مالک این واحد تجاری متوجه موضوع می شود و پلیس را مطلع می کند.

مأموران در این عملیات 2مرد 46و 54ساله را دستگیر می کنند که با طناب پیچ کردن کالاهای موجود روی پشت بام قصد داشتند این کالاها را به سطح خیابان منتقل کنند و بدزدند. با انتقال متهمان به کلانتری مشخص می شود که هر 2 معتاد و سابقه دار هستند و متهم 46ساله 5فقره سابقه سرقت در کارنامه سیاهش دارد، تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

کدخبر: 731184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟