سرنوشت قاتل سقزی که با کابوس اعدام زندگی می کرد

معاون توسعه شورای حل اختلاف کردستان گفت:با تلاش اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سقز پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم به صلح و سازش طرفین ختم شد.

به گزارش رکنا، بهادر اسدی معاون توسعه شورای حل اختلاف کردستان اظهار داشت: پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی با شکایت اولیای دم و درخواست خانواده قاتل ، جهت صلح و سازش به شعبه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سقز ارسال شد که پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه، در نهایت خانواده قاتل موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیا دم شد.

بخشش قاتل در سقز

اسدی افزود: با پیگیری‌های مستمر اعضای شورای حل اختلاف سقز و همکاری متنفذین محلی این شهرستان و با تشکیل جلسات متعدد و اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده قتل عمد به اخذ رضایت منجر شد.

او تاکید کرد: با آزادی این زندانی، سومین پرونده قتل عمد در سال جاری با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

اسدی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف گام‌های بیشتری در آینده برداریم و از طریق این تلاش‌ها بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثرتر واقع شویم.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

کدخبر: 730609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟