قاتل : از 15 سال کابوس اعدام خسته ام ! + جزییات دادگاه

قتل در تهران رخ داد. متهم راننده پژو را به قتل رساند. اما یکی از متهمان پرونده قتل پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای‌دم به قصاص و ۱۵ سال زندان محکوم شد. اما پسر جوان که راننده پژو را به قتل رساند به خاطر عدم پیگیری اولیای دم بلاتکلیف ماند. متهم پرونده قتل که از این وضعیت خسته شده از قضات دادگاه کمک خواست و گفت در این سالها هر شب  کابوس اعدام می دیده است.

قتل مرموز راننده پژو

 به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۸۵ به دنبال ناپدید شدن راننده  یک پژو به نام بهرام ۳۵ساله آغاز شد.  پدر وی که به پلیس آگاهی رفته بود گفت :پسرم با ماشین مسافرکشی می کرد .آخرین بار از ترمینال جنوب دو مسافر را سوار کرده و به همسرش گفته بود قرار است به قم برود .اما او دیگر به خانه باز نگشت. ما نگران او هستیم و می‌ترسیم بلایی سرش آمده باشد.

 با این شکایت تلاش پلیس برای به دست آمدن سرنخی از مرد گمشده آغاز شد تا  اینکه یک هفته بعد مأموران پلیس جسد بهرام را در حاشیه جاده قم پیدا کردند که با ضربه های متعدد چاقو کشته شده بود. شواهد نشان این مرد احتمالاً قربانی سرقت خودرواش شده است.

 یک سال از این ماجرا گذشته و پلیس ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیاورده بود  که از پلیس جیرفت خبر رسید خودرو بهرام در آن شهرستان توقیف شده است.

 مردی که سوار بر خودرو بهرام در جیرفت بازداشت شده بود به مأموران گفت: یک سال قبل پسرعمویم ماشین را به پارکینگ خانه ام  آورد و آنجا امانت گذاشت‌.من بعد از یکسال  با پژو بیرون آمده بودم که یکباره پلیس  مرا بازداشت کرد .من از ماجرای کشته شدن صاحب خودرو اطلاعی ندارم.

بازداشت متهمان قتل راننده پژو

 با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده  بود پسرعموی ۲۲ ساله او به نام امین در تهران ردیابی و بازداشت شد و به قتل صاحب پژو با همدستی دوستش داریوش اعتراف کرد .

داریوش نیز بازداشت شد و آنها به  قتل راننده با انگیزه سرقت  اعتراف کردند .اما داریوش قبل از جلسه دادگاه با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به اولیای دم رضایت گرفت  و از زندان آزاد شد.

اما امین پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای‌دم به قصاص و ۱۵ سال زندان محکوم شد چون در این میان تعدادی از اولیای دم اعلام گذشت کرده و دختر قربانی تقاضای قصاص را مطرح کرده و پیگیر  اجرای حکم نشده بود امین ۱۵ سال بلاتکلیف در زندان ماند .

وی که از این وضعیت خسته شده بود نامه‌ای به قضات دادگاه نوشت و از آنها کمک خواست.

 به این ترتیب امین که حالا ۳۷ سال دارد طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در آن جلسه امین به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: ۱۵ سال قبل من ۲۲ سال داشتم که همراه دوستم داریوش ماشین پژو را کرایه کردیم .قرار بود به قم برویم .من و دوستم معتاد بودیم و به همین خاطر از راننده خواستیم تا در کنار جاده خودرو را متوقف کند تا کراک بکشیم .اما او قبول نکرد و به همین خاطر با او درگیر شدیم و من و دوستم که حالت طبیعی نداشتیم هر کدام چند ضربه چاقو به او زدیم .

وی ادامه داد: ما ماشین را برداشتیم و به جیرفت رفتیم و من آن را در پارکینگ خانه پسرعمویم امانت گذاشتم تا در فرصت مناسب آن را بفروشم. اما یک سال بعد که پسرعمویم با ماشین بیرون رفته بود بازداشت شدیم .

من همان موقع  به خاطر دوستم قتل را گردن گرفتم و داریوش آزاد شد. اما به خاطر عدم پیگیری اولیای دم ۱۵سال  در زندان ماندم و اولیای دم پیگیر پرونده نشدند.

من حالا ۳۷ سال دارم و ۱۵ ساله از بهترین روزهای زندگی ام را به خاطر اشتباهی که در جوانی مرتکب شدم در زندان گذراندم. باور کنید من هیچ خصومتی با راننده پژو نداشتم و تحت تاثیر مصرف مواد با او درگیر شدم و با دوستم را کشتم.من در این سالها هر شب کابوس اعدام میدیدم.حالا از قضات دادگاه کمک می خواهم.من دیگر تحمل این وضعیت را ندارم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 729577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟