این مرد قاتل در کردستان اعدام نشد

بهادر اسدی، اظهار کرد: با میانجی گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج در جلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد شد.

به گزارش رکنا، وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال ۱۳۹۱ بر اثر نزاع دو دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

اسدی تصریح کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش های شبانه روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل  وجود دارد.

کدخبر: 726296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟