چرا این 7 قاتل اعدام نشدند؟ / در زندان جیرفت چه گذشت؟

 در جریان بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مقامات ارشد قضایی استان از زندان جیرفت و با همت دستگاه قضایی و زندان این شهرستان، رضایت اولیای دم برای هفت محکوم به قصاص اخذ شد.

 «یدالله موحد» امروز 10 مهرماه در این رابطه اظهار کرد: در جریان سفر سه روزه به جنوب استان کرمان و بازدید از زندان شهرستان جیرفت زمینه آزادی و رای باز شدن ۵۳ مددجوی واجد شرایط این زندان فراهم‌ شد.

بخشش 7 قاتل اعدامی در کرمان

به گزارش رکنا، رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: با تهمیدات دادستان جیرفت و مجموعه زندان جیرفت ۵۳ نفر از مددجویان آزادی خود را به دست آوردند.

موحد همچنین از اخذ رضایت اولیای دم برای ۷ مددجو و رهایی آنها از قصاص خبر داد و افزود: طی سال جاری ۷۴ جلسه صلح و سازش در شهرستان جیرفت برگزار شد و ۲۳ جلسه در مورد رضایت اولیای دم از قصاص برگزار شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: در جریان بازدید از زندان شهرستان جیرفت ۷۰۰ بسته‌معیشتی جهت توزیع در بین خانواده مددجویان نیازمند این شهرستان آماده و توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که زندان یکی از ابزارهای حاکمیتی برای برخورد با مجرمان جرایم خطرناک است که امنیت و آرامش مردم و جامعه را دچار اخلال می کنند، گفت: باید درباره جرائم مهمی که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد و با نهایت سختی و شدت عمل برخورد شود.

 رییس کل دادگستری استان کرمان بر دسته بندی مددجویان زندان ها و تدوین نقشه جرائم آنها نیز تاکید کرد و ادامه داد: با رده بندی جرائم آنها می توان برنامه ریزی های دقیق را برای اصلاح و تربیت این مددجویان انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای سفر شورای قضایی استان به جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و رفع موانع تولید، از کارخانه تولید آرد در شهرستان جیرفت بازدید شد.

وی بیان کرد: با ورود دستگاه قضایی استان کرمان و رفع موانع حقوقی و قضایی، این واحد تولیدی مجددا فعالیت خود را آغاز نموده و از بیکار شدن ۲۳ نفر جلوگیری شده است.

موحد تصریح کرد: قوه قضائیه در راستای سیاست‌های جدید و سند تحول قضایی، حمایت قانونی ویژه از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و از این رو ستاد حمایت حقوقی و قضایی از اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر در دادگستری کل استان کرمان برگزار می‌شود.

کدخبر: 726020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟