چرا 13 قاتل در گلستان اعدام نشدند + جزئیات

 رییس کل دادگستری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف از قصاص نجات یافتند.

 حیدر آسیابی اظهار داشت: در پرونده های ویژه مانند قتل ، اعضای شوراهای حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می کنند و در برخی موارد پس از سال ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهرها و استان های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده ها موفق به کسب رضایت از خانواده های داغدار می شوند.

به گزارش رکنا ،وی بیان کرد: تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی گلستان، فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان ایجاد کرده و ریش سفیدان، معتمدان و علما هم در کنار شورای حل اختلاف و دستگاه قضایی در حال تلاش برای گسترش فرهنگ گذشت و بخشش هستند.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت  ۴۴ شعبه ویژه صلحی در دادسراها و دادگستری ها و زندان های گرگان و گنبدکاووس افزود: اعضای این شعب در پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند برای سازش طرفین تلاش می کنند .

وی تاکید کرد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

پارسال با گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به ۲۶ محکوم به قصاص در گلستان فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

کدخبر: 724424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟